Oklahoma Crude (1973)

geregisseerd door Stanley Kramer
met George C. Scott, Faye Dunaway en John Mills

Lena Doyle heeft een eigen stuk land en heeft een gevoel dat er olie te vinden is. Ze schakelt de rondzwervende Mase Mason in om haar met het boren te helpen. Ook de oliemagnaat Hellman heeft een oogje op het stuk land en wanneer Lena niet wil verkopen schakelt hij zijn handlangers in om Lena te bedreigen.

Een tegenvaller een drama met trieste gebeurtenissen en ook grappige momenten het verhaal en de personages blijven oppervlakig en het word vlees nog vis. Was een van de laaste films van George C.Scott die ik nog niet gezien had en was daarom wel aardig maar meer niet.

avatar van movie acteurs
Aardig drama met George C. Scott en Faye Dunaway. De film was goed opgezet. Decors zijn wel mooi en het acteerwerk is wel goed alleen niet alle acteurs komen goed uit de verf. Ik geef toch een 3,0.

avatar van blurp194
Ietwat interessant voor de hardcore fans van Scott of Dunaway. Of misschien zelfs als je iets hebt met de historie van het feminisme of de olieindustrie. Met deze film kan je alle kanten uit.

Helaas zijn de beelden wat korrelig, is het camerawerk overtuigend ongeinspireerd jaren-70 broodwerk, is het verhaal wat oninteressant en de regie wat slordig. Maar oew, wat een stoer mooi wijf zet Faye Dunaway hier neer. Vind er zo eens een.