Pinocchio (1940)

Alternatieve titel: Pinokkio

Animatie / Familie

geregisseerd door Hamilton Luske en Ben Sharpsteen
met de stemmen van Dickie Jones, Cliff Edwards en Walter Catlett

Geppetto maakt een houten pop en noemt hem Pinocchio. Zijn wens dat Pinocchio een echt jongetje zal zijn wordt door een fee waarheid gemaakt. Ze wijst de krekel Jiminy aan om als Pinocchio's geweten op te treden en hem uit de problemen te houden. Hij is hier echter niet echt succesvol in.

Een meesterwerk van de bovenste plank.

Was AI maar zo geniaal.

Beste Disney?

avatar van jester
Waarom is deze Disney zo geniaal? Leuke film, en mijn dochtertje vond hem erg leuk, maar meer dan 3,5 ster heb ik er niet voor over.

avatar van sn@ke
Dit is wel een klassieke disney en dat label van klassieker verdient hij volgens mij wel. Een prachtig en grensverlegend verhaal in een prachtige tekenfilm. 4*

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)

avatar van Heracles
starbright boy schreef:

Klopt

avatar van catweasel
zo uitgedacht en toch zo kinderlijk,
briljant gewoon!!!!!

mooie film, origineel, leuk verhaal. Maar toch kon hij me niet zo goed amuseren in men kindertijd.
3***

Mooie film, uitstekend verhaal, en beeld en geluid op de DVD versie zijn uitstekend als we weten dat de film uit 1940 komt. Vondt hem vroeger heel goed en nu nog steeds een topper in mijn disney collectie. 4,5*

avatar van dave
ik heb betere films gezien,maar hij mag er zijn

Het is zeker niet de beste maar ik vind de hele tekenkunst, de verhaal lijn en de liedjes geweldig. Al die figuren zijn gewoon meesterlijk. Hij krijgt van mij een dikverdiende 4

Hup, - vijf sterren, man!

Nee, hij zet mij niet aan om hem tientallen keren in een jaar te kijken, en alleen die films krijgen van mij een 5, en geloof me dat zijn er best veel.

djelle
Er zijn tal van disneyfilms die ik gewoon prachtig vind. De prachtige getekende animaties, de sublieme sfeer, de fantasie en het originele en knappe verhaal dat zij telkens weer bieden. Met altijd wat filosofie en boodschappen erachter. Voeg daar wat jeugdsentiment aan toe, en je hebt een klassieker als deze. 5

Prachtig gemaakt en af en toe aangrijpend op een leuke manier. Mensen om mij heen vinden hem oudbollig, ik vind hem geweldig.

avatar van The One Ring
Een zeer goede Disney. Heb ik als kind erg vaak en met veel plezier gezien. Het is nu alweer een paar jaar geleden sinds ik hem voor het laatst gekeken heb, maar hij staat me nog helder voor de geest. 3,5 sterren

bwaah...deze viel wel mee maar ik vindt de kleine zeemeermin wel beter

Een mooie ontroerende disneyfilm. Mooi gemaakt voor die tijd en zeer vermakelijk.

amazingmoi schreef:

bwaah...deze viel wel mee maar ik vindt de kleine zeemeermin wel beter

Zeg dit bij nog 10 films en iedereen begrijpt je standpunt..

avatar van Flipman
Eén van de geniaalste Disney-Films ooit.

Vier, misschien krijgt ie nog wat extra's van me .

avatar van CAPIpsv
vond hem nooit zo geweldig.
Ik heb met name wel mooiere disney films gezien dan deze
2,0#

avatar van Friac
starbright boy schreef:
Een van de beste Disneys ooit.

Ik sluit me hierbij volmondig aan.
Prachtige animaties, enkele van de prachtigste Disneyliedjes ('When you wish upon a star' en 'Dum-die-de-lee-dee' of hoe je dat ook weer schrijft) en een eenvoudig maar mooi verhaal.

avatar van Rianneke_Dan
Heel leuk meeslepend verhaal.
Weer een echte Disney die niet te overtreffen is.
Ook weer leuke liedjes en leuke personages, ik kan er niet meer over zeggen in een woord GREAT!

film_kaza
disney films vond ik leuk. nu niet meer.
ik herinner me nog wel dat ik pinokio niet zo leuk vond.
ik heb gewoon een andere smaak en vind het leuker om het verhaal te horen.

3 sterren voor de moeite

Dit is echt gaaf en zo oud al.:O

Sneakerjeans29
Pinokkio werd ingesproken, door de toen 13 jarige Dickie Jones. Hij is nu 79 jaar en leeft nog, voor degene misschien leuk vinden om te weten.

Ja, dat vind ik wel leuk ja Alhoewel is dertien best oud, vond het meer klinken als een 7 à 8 jarig jongetje. Maargoed, wel mooi dat hij nog leeft.

Deze film heb ik heel veel gekeken toen ik heel klein was. Ik vond hem erg leuk, weet ik nog, maar helaas: de videoband ging kapot en dus heb ik deze al jaren niet meer gezien. Ik weet er ook niet zoveel meer van, nog een paar fragmentjes. Maar, afgaande op de herinnering dat ik deze graag zag, 4* voor deze prima oude film!

Dit soort klassiekers horen wat mij betreft in de toplijst hoor.