Putney Swope (1969)

geregisseerd door Robert Downey Sr.
met Arnold Johnson, Stan Gottlieb en Allen Garfield

Jarenlang is Putney Swope de enige zwarte leidinggevende geweest in een groot reclamebureau op Madison Avenue en hij heeft al die tijd moeten aanzien hoe de niet-blanken geen kansen kregen binnen de ondernemening. Als hij door een speling van het lot in de voorzittersstoel belandt is hij vastbesloten om enkele drastische veranderingen door te voeren. Hij begint met de geheel blanke directie te vervangen door zwarte "broeders en zusters". Maar zijn ideeën gaan verder dan alleen het op zijn kop zetten van de hiërarchische structuur op Madison Avenue en de hel breekt dan ook los.

avatar van Biosguru
Niet leuk, de vondst van een "Jive Cat" als baas van een advertentieburo wordt gerekt tot het echt niet meer grappig is. Het is wel extreem inpolitiek correct. En volgens mij komt hier de Chinees die rotjes gooit vandaan in Boogienights. Maar dat is het dan wel weer.

Een vreemde mix van blaxploitation, experimenteel filmmaken en comedy.