• 8.227.793 stemmen

Dancing at the Blue Iguana (2000)

Drama | 123 minuten

Genre: Drama

Geregisseerd door: Michael Radford

Met onder meer: Charlotte Ayanna, Daryl Hannah en Jennifer Tilly

Over Dancing at the Blue Iguana

"They expose all. They show nothing."

Welkom in de wereld van de Blue Iguana nachtclub. Onder de gedimde lichten en goedkope glitter geven de strippers zich iedere avond over aan de wensen van hun opgewonden toeschouwers. Voor de exotische danseressen heeft de dagelijkse stuw van sensueel prikkelende entertainment een schaduwzijde die zich alleen achter de schermen openbaart. Als de lichten dimmen en de muziek stopt, stappen ze terug in de harde realiteit van drugs, geweld en ellende.

imageimage

avatar van moviefreak#1

moviefreak#1

Mooi portret over het leven binnen een stripclub en over de danseressen buiten de stripclub. Er gebeurt welliswaar niet veel maar hij bleef mij boeien en vooral Sandra Oh steelt de show met haar acteerwerk. Ik vind deze film een beetje onderschat.

avatar van Tara

Tara

Heb gisteren deze film gezien en ik heb me dood zitten vervelen en gigantisch zitten ergeren aan Daryl Hannah.

Er zit helemaal geen diepgang of niks in de film en dan proberen ze met een dichtende Sandra Oh de film wat extra's te geven.

Is ze niet gelukt helaas.

avatar van hugohei

hugohei

Ik las dat de vijf hoofdrolspeelsters bijdragen hebben geleverd aan het scenario. Gevolg : het geheel is geen eenheid en erg rommelig - maar af en toe zijn er sterke momenten.

Toch kom ik niet verder dan 2.5

avatar van tonnyhk

tonnyhk

Oninteressante film. Heeft niets wat mij echt kan boeien.

Theunissen

Keek zich nog enigszins aardig weg door de aanwezigheid van Jennifer Tilly en Daryl Hannah. Maar is voor de rest een vrij saaie film.

avatar van cdman19800

cdman19800

Was vrij saai, maar wel interessant omdat

hij toch wel een accuraat beeld weergeeft van dit

wereldje denk ik (voorzover ik weet natuurlijk)

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

De film is nogal leeg. Niet slecht gemaakt, maar de intentie komt niet echt over. De maker probeert (denkelijk) te laten zien dat strippers ook nog een ander leven hebben. Alleen is dat veel te weinig om echt te kunnen boeien. Dan kan je beter de serie Matroesjka's opzetten. Soms wordt de spanning wat opgebouwd om er daarna gewoon niets mee te doen. Weinig boeiend en ook snel vergeten.

avatar van Joanke1321

Joanke1321

Niet echt een denderende film maar toch heeft ie wel wat. Maar 1 ding viel me wel op, Sandra Oh is echt niet moeders mooiste :O Maar Daryl Hannah, Jennifer Tilly en Charlotte Ayanna maken t nog wel een beetje goed. Goed verhaal en je moet gewoon je gedachten op nul zetten en gewoon kijken.

Theunissen

Vandaag deze film nog eens herzien in de hoop dat hij nu beter zal vallen. Maar helaas is dat niet echt het geval geweest. Het verhaal lijkt maar niet op gang te komen en de film sleept zich voort naar het einde zonder dat er echt iets boeiends gebeurt. En dat maar liefst ruim 2 uur. Dus uiteindelijk vraag je je af waarnaar je gekeken hebt en het antwoord is dan "naar de blote lichamen van veel bekende actrices". Helaas presteren deze veel bekende actrices wel zeer ondermaats en overtuigen ze nergens. Sommigen hebben ook nog eens een achterlijke rol zoals Daryl Hannah die de rol speelt van een stripsters met het geheugen van een visstick. Ik vond haar echt vreselijk slecht in deze film en echt fraai zag ze nu ook weer niet uit. Hetzelfde geldt eigenlijk voor Jennifer Tilly die eigenlijk alleen maar zit te schreeuwen in deze film. Ik vind het trouwens wel een leuke en heerlijke vrouw (ze had van mij wel wat vaker bloot gemogen in deze film). Het enige echte leuke aan deze film is zoals gezegd dat alle bekende actrices uit de kleren gaan. Ook trouwens Sandra Oh, maar die wil je eigenlijk liever niet zien. Wie heeft in godsnaam haar gecast ? Het verhaal is trouwens wel een echt drama en dan zowel letterlijk als figuurlijk.

BBarbie

Film Pegasus schreef:

(...) De maker probeert (denkelijk) te laten zien dat strippers ook nog een ander leven hebben. Alleen is dat veel te weinig om echt te kunnen boeien. Dan kan je beter de serie Matroesjka's opzetten. (...)

Precies!

Geen idee wat Michael Radford (Il Postino) bezield heeft om deze film te maken. Ik heb gelezen, dat elke danseres haar rol naar eigen inzicht mocht invullen. Het resultaat is er naar. Het is een plotloze film geworden, die als los zand aan elkaar hangt. In de verschillende verhaaltjes, die veelal ergens in het luchtledige eindigen, zit nauwelijks lijn, met uitzondering van de verhaallijn rondom Jasmine (Sandra Oh), die –hoewel weinig geloofwaardig– in ieder geval nog een beetje te volgen is.

Ook de kwaliteit van de merendeels licht belegen danseressen laat nogal te wensen over. Mijn smaak zit er in ieder geval niet bij of het zou de kittige Jessie (Charlotte Ayanna) moeten zijn. De film is niet zo’n ramp als Paul Verhoeven’s Showgirls, maar het scheelt niet veel.