Lloyd's of London (1936)

geregisseerd door Henry King
met Freddie Bartholomew, Madeleine Carroll en Tyrone Power

Lloyd's of London speelt zich af in het Engeland van de 18e eeuw en vertelt het verhaal van Jonathan Blake, die als een jonge jongen stage mag lopen bij het vermaarde verzekeringsconcern. Als hij een volwassen man is geworden zien we hem als een ondernemende schavuit die verliefd wordt op de aristocratische vrouw van zijn rivaal, wat uiteindelijk leidt tot een duel met hem om haar liefde. In zijn verdere avonturen zien we Blake de telegraaf introduceren bij Lloyd's en wordt hij gevangen genomen in Frankrijk door Napoleon's troepen. Later helpt zijn brutale risicovolle gedrag de Engelsen aan de overwinning in de oorlog met de Fransen.