Who Is Killing the Great Chefs of Europe? (1978)

Alternatieve titel: Moord à la Carte

West-Duitsland / Verenigde Staten / Italië / Frankrijk
Komedie / Mystery

geregisseerd door Ted Kotcheff
met George Segal, Jacqueline Bisset en Robert Morley

Eén voor één worden de topkoks van Europa vermoord. Iedere kok wordt omgebracht op de wijze waarin zijn specifieke gerecht bereid werd. Restaurateurs, koks en kenners eisen dat het mysterie opgelost wordt.

avatar van Alittleromance
Deze film heb ik nog niet gevonden op DVD.

avatar van Quentin
Pracht DVD uitgekomen in Frankrijk, inclusief making of.

Nice, deze zou ik nog wel eens willen zien. Echt jeugdsentiment.

avatar van Filmkriebel
Culinaire cluedo

De jongere generatie, geboren na 1990 zal dit niks vinden denk ik. Te traag, saai, ouderwets, niet grappig... ik hoor het al komen. Maar eigenlijk zouden ze wel een heel klein beetje gelijk hebben want dit is een redelijk gedateerde komedie, die te weinig goede grappen bevatte. De whodunnit maakte het nog enigszins de moeite maar het romantische geflirt tussen Segal en Bisset werkte soms op de zenuwen. Vooral Segal was onuitstaanbaar. Hoewel geregisseerd door een Amerikaan lijkt dit in alles meer op een Britse komedie (met veel Engelssprekende Franse acteurs). Deze film werd destijds prima ontvangen maar vandaag zou dit nog weinig kans maken denk ik.