New World Disorder (1999)

Verenigde Staten / Luxemburg
Actie

geregisseerd door Richard Spence
met Rutger Hauer, Tara Fitzgerald en Andrew McCarthy

Softwarepiraat Kurt Bishop probeert een nieuw en waardevol beveiligingsprogramma (Rosetta) te stelen en gaat hierbij letterlijk over lijken. Rechercheur en digibeet David Marx moet samen met FBI-agente Kris Paddock de softwarepiraat opsporen. Marx gaat hierbij niet bepaald zachtzinnig te werk.

Wederom een hoogstaand product van ons eigen Rutger Hauer. Ik heb me gedurende anderhalf uur afgevraagd of er misschien iets goeds of orgineels in deze film zit, maar nee hoor. Het toppunt was behalve het belachelijke script nog wel de dialogen. Wel leuk is Hauer, die volgens mij altijd wel plezier heeft in zijn rollen en het daardoor nog enigszins kijkbaar maakt..

avatar van Quentin
Ongeinspireerde film, klote dialogen, onzinnige scenes, maar Hauer is zo enorm vermakelijk .... 2,0 *
(trouwens Luxemburg gaat erg slecht door voor Silicon Valley)

avatar van sinterklaas
Ik vond hem nog wel redelijk vermakelijk, onze Rutger kon er weer wat moois van maken. Hij maakte zijn films alleen maar in Amerika om geld te verdienen, daarom zien zijn films er zo goedkoop uit.

En deze film is inderdaad volledig in Luxemburg opgenomen, dat zie je al aan de locatie. Terwijl het een wijk in L.A. moet voorstellen.

Wie niet en bovendien, wie geeft hem ongelijk?!

Omdat zijn argument om in Amerika films te maken geld verdienen is, zien zijn films er goedkoop uit? Volgens mij komt dat gewoon omdat hij veelal in low budget films speelt..

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben.