• 8.224.533 stemmen

Geregisseerd door: Robert Parrish

Met onder meer: Gregory Peck, Win Min Than en Brenda De Banzie

Over The Purple Plain

"His peak of adventure!"

Het is twee dagen voor het einde van de oorlog. Squadron Leader Bill Forrester is al maanden gek, volgens zijn vrienden in het leger. Hij wordt samen met een nieuwe navigator op een routinevlucht gestuurd om een vriend van hem te vervoeren. Onderweg krijgen ze problemen met de motor en storten ze neer. Vele kilometers verwijderd van het kamp besluiten ze met weinig water terug te gaan.

imageimageimage

avatar van Jordy

Jordy

zoals je al zei neo, het zou idd leuk zijn als iemand nog een Engelstalige hoes kon vinden

avatar van Ibrahim

Ibrahim

Het is een sterke film met een goeie rol van Gregory Peck.Trouwens het is geen Purple Plane maar Purple Plain.

avatar van Jordy

Jordy

vandaar dat ik geen poster kon vinden, heb ik nu wel even gedaan

avatar van eerdekes

eerdekes

Komende zaterdag in de namiddag op tv1

avatar van ThaMovieVoter

ThaMovieVoter

• 2050 stemmen

gezien, per toeval, aardige film.

3 sterren.

avatar van aerogp1

aerogp1

goede film voor 1954 met soms een leuke plotwending!

avatar van neo

neo (crew films)

Wat was die plotwending ook alweer? Kan ik niet meer voor mij halen.

avatar van JooGee

JooGee

Jordy schreef:

mocht je nog interesse hebben ik heb de Engelstalige hoes

avatar van armand 1

armand 1

ik vond deze flim niet goed

avatar van powerman

powerman

Een oorlogsdrama die maar niet van de grond kan geraken. Ondanks een goed verhaal vergeet regisseur Parrish wat meer vaart in zijn prent te steken. Het geheel kan soms vervelend/saai overkomen maar gelukkig is er dan nog Gregory Peck die deze film op zijn schouders draagt.

avatar van 606

Aardige oorlogsfilm met een leuk en interessant verhaal.

Goed gefilmd met de nodige spanning.

Soms mist het wel wat, maar acteurs doen het goed.

3 sterren

avatar van RuudC

RuudC

Als oorlogsdrama moet ik bekennen dat The Purple Plain een tegenvaller is. De hoeveelheid actie is gewoon te verwaarlozen. Het verhaal had in ieder geval wel potentie en hetzelfde geldt ook voor de acteurs. Gregory Peck is eigenlijk altijd wel de moeite waard, maar deze film mist vaart, originele elementen en vooral spanning. de luchtscenes zijn interessant geschoten, maar dan vooral omdat het me vreselijk doet denken aan The Thunderbirds. De scenes op de basis en tussen de Birmezen zijn leuk, maar na de crash met het Mosquito toestel blijft het gewoon saai. Er komt geen confrontatie met Japanse troepen, maar er zijn alleen maar drie mannen in de rimboe met slechts een beetje water. Ik moet bekennen dat mijn aandacht het laatste half uur meerdere malen niet meer op het televisiescherm gericht was.Over het geheel een aardige film uit de jaren '50, maar wel een die de tand des tijds slecht heeft doorstaan.