Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

8 Heads in a Duffel Bag (1997)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Tom Schulman
met Joe Pesci, Kristy Swanson en David Spade

Een maffia-koerier wordt ingehuurd om de hoofden van 8 vermoorde slachtoffers bij een maffia-baas af te leveren. De sporttas met de hoofden raakt echter verwisseld met de tas van een student, die op vakantie is in Mexico met zijn vriendin en haar ouders. Wanneer de moeder de tas ontdekt gelooft niemand haar, gezien haar verleden als alcoholiste. De maffia-koerier moet alles op alles zetten om zijn tas weer in z'n bezit te krijgen.

avatar van Spetie
Matige komedie Waarin Joe Pesci voor zijn baas 8 hoofden van recentelijk vermoorde misdadigers moet vervoeren naar een of andere maffiabaas. Hoewel het verhaaltje op papier best leuk klinkt, is de uitwerking niet geweldig.

Pesci doet het op zich niet onaardig en heeft al eerder, bijvoorbeeld in Home Alone, bewezen over komisch talent te beschikken. Hij wordt echter niet geholpen door het script dat vol flauwe voorspelbare grappen zit. Gelukkig zitten er nog wel een paar geslaagde grappen tussen en kijkt de film dankzij Pesci nog wel makkelijk weg.

avatar van Moviestar1979
Een redelijke komedie met de humor van Joe Pesci.
Deze keer speelt hij de rol van Tommy als maffia-koerier.
Hij moet 8 hoofden bij een maffia-baas afleveren.
In het vliegtuig maakt hij kennis met Charlie, die op het punt staat om zijn a.s. schoonouders te ontmoeten.
Wanneer de tas met de 8 hoofden te groot is, moet Tommy deze noodgedwongen achterlaten bij de stewardess voor in de vrachtruimte.
Hier zal Tommy veel spijt van krijgen als later blijkt dat Charlie per ongeluk zijn tas heeft meegenomen.
Wat volgt is een anderhalf uur durende dollemansrit om de tas terug te krijgen.

De uitwerking van het verhaal is te standaard.
Dit zorgt grotendeels voor flauwe humor die we al vaker hebben gezien.
Ondanks alles zijn er een paar leuke scènes aanwezig die de moeite waard zijn.

2,5 *