8 Heads in a Duffel Bag (1997)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Tom Schulman
met Joe Pesci, Kristy Swanson en David Spade

Een maffia-koerier wordt ingehuurd om de hoofden van 8 vermoorde slachtoffers bij een maffia-baas af te leveren. De sporttas met de hoofden raakt echter verwisseld met de tas van een student, die op vakantie is in Mexico met zijn vriendin en haar ouders. Wanneer de moeder de tas ontdekt gelooft niemand haar, gezien haar verleden als alcoholiste. De maffia-koerier moet alles op alles zetten om zijn tas weer in z'n bezit te krijgen.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Redelijke komedie. Op zich erg flauw allemaal, maar een goede rol van Pesci en een paar hilarische momenten maken de film toch redelijk de moeite waard. Vooral een moment waarop Pesci een hallucinatie krijgt waarin de 8 hoofden "Mr. Hitman..." zingen (op het deuntje van "Mr. Sandman, bring me a dream") is erg grappig. 2 en een halve ster.

avatar van Bandit
Zeer slechte film..... Jammer hoor want Pesci was toch altijd goed bezig.

Af en toe heerlijk flauwe/zwarte humor.

oa: Wat er gebeurt met de laatste lucifer, Laurie die de kast niet uit wil, het "afscheid" van grootmoeder, de röntgenanalyse op het vliegveld...

avatar van SuperSideSwipe
Joe Pesci is een zeer goede acteur, met een hoop geweldige films achter zijn naam zoals o.a. Casino en Goodfellas. Ook in deze film vind ik hem weer heel goed in een Mafia achtige rol. Ook als is het in dit geval komisch.

De film opzich vind ik best orgineel. Er zitten ook een hoop grappige scenes in.

Ik vind deze film absoluut de moeite waard om te bekijken.

avatar van DeCol
Niet zo heel sterk, maar kon er wel plezierig naar kijken. 2.5*

avatar van belchinees
Leuke titel toch; daarom had ik hem gekocht
Best grappig soms, leuk filmpje.

lecks-almelo
Toen ik deze dvd in de winkel zag liggen, dacht ik meteen dat het een komedie was.
Toen ik hem gister keek vond ik hem wel een redelijke humor hebben.
-in die kast
-met die oma
- onder dat scanner-apparaat

En goed acteer werk van Joe Pesci

*2,5

lecks-almelo
verhoogt naar 3 sterren, nadat nog een keer gekeken heb. Blijft lachen.
*3,0

Horrorizer
goeie komedie met een paar hilarische grappen.
jammer van het slappe einde.

avatar van Gang_Star
De film bevat een zeer vermakelijke rol van Joe Pesci... maar de rest van de film is meer standaard werk als je het mij vraagt...

avatar van Spetie
Matige komedie Waarin Joe Pesci voor zijn baas 8 hoofden van recentelijk vermoorde misdadigers moet vervoeren naar een of andere maffiabaas. Hoewel het verhaaltje op papier best leuk klinkt, is de uitwerking niet geweldig.

Pesci doet het op zich niet onaardig en heeft al eerder, bijvoorbeeld in Home Alone, bewezen over komisch talent te beschikken. Hij wordt echter niet geholpen door het script dat vol flauwe voorspelbare grappen zit. Gelukkig zitten er nog wel een paar geslaagde grappen tussen en kijkt de film dankzij Pesci nog wel makkelijk weg.

ik vond hem erg leuk.

CannabisFristi
Wat een flauwe humor, het enige lachwekkende waren de acteer prestaties.

avatar van Moviestar1979
Een redelijke komedie met de humor van Joe Pesci.
Deze keer speelt hij de rol van Tommy als maffia-koerier.
Hij moet 8 hoofden bij een maffia-baas afleveren.
In het vliegtuig maakt hij kennis met Charlie, die op het punt staat om zijn a.s. schoonouders te ontmoeten.
Wanneer de tas met de 8 hoofden te groot is, moet Tommy deze noodgedwongen achterlaten bij de stewardess voor in de vrachtruimte.
Hier zal Tommy veel spijt van krijgen als later blijkt dat Charlie per ongeluk zijn tas heeft meegenomen.
Wat volgt is een anderhalf uur durende dollemansrit om de tas terug te krijgen.

De uitwerking van het verhaal is te standaard.
Dit zorgt grotendeels voor flauwe humor die we al vaker hebben gezien.
Ondanks alles zijn er een paar leuke scènes aanwezig die de moeite waard zijn.

2,5 *