Francis Goes to West Point (1952)

geregisseerd door Arthur Lubin
met Donald O'Connor, Lori Nelson en Alice Kelley

Peter werkt bij een kerncentrale, waar zijn maat Francis, de sprekende ezel, ook rondhangt. Francis vertelt Peter over een sabotageplan en Peter geeft het weer door aan de beveiliging. Als de beveiligers de sabotage hierdoor voorkomen, krijgt Peter als beloning een aanbeveling om kadet te worden op de militaire school in West Point. Daar helpt Francis hem in en uit verschillende problemen tijdens zijn basisopleiding.

Heb vroeger (geloof op de Duitser) wel s een film gezien over Francis, maar zou echt niet meer weten welke van de tien.