Francis Goes to the Races (1951)

Komedie / Fantasy

geregisseerd door Arthur Lubin
met Donald O'Connor, Piper Laurie en Cecil Kellaway

Francis de pratende ezel en menselijke metgezel Peter komen terug van de oorlog, waar hun hoofd op hol werd gebracht door prachtige vrouwen in uniform. Ze proberen een in financiele problemen geraakte manege op te bouwen. Francis helpt hem met de rekeningen te betalen en een geschikte vrouw voor hem te vinden.

Dick2008
Toen heel succesvolle films maar nu intussen aardig gedateerd. Donald O'Conner doet het goed ondanks de idiote rol die hij moet spelen. Een nog jonge Piper Laurie. De opnamen van Francis zijn goed gemaakt alleen de humor is nogal karig. Mister Ed is een heel stuk leuker. Maar voor die tijd vernieuwend. Voor liefhebbers van oude komische films en nostalgie. Viel bij herkijken weer aardig tegen. 2.0