ad
  • 8.081.879 stemmen

They're Playing with Fire (1984)

Thriller / Horror | 96 minuten

Genre: Thriller / Horror

Geregisseerd door: Howard Avedis

Met onder meer: Sybil Danning, Eric Brown en Andrew Prine

IMDb beoordeling: 5,0 (767)

Releasedatum: 1 april 1984

Over They're Playing with Fire

"From his French maid, he got Private Lessons. Now his English professor is giving him a REAL education."

Diane Stevens is een aantrekkelijke vrouw die op een school werkt als lerares. Ze is getrouwd met een andere leraar, die een grote som geld erft als zijn moeder sterft. Omdat ze hier niet op willen wachten, besluiten ze dat Diane één van haar studenten, Jay Richard, gaat verleiden, zodat hij hen kan helpen. Het plan mislukt echter en al gauw worden ze opgejaagd door een gemaskerde moordenaar.

imageimage

Wat een slap verhaal.

Dramatisch slecht geacteerd.

avatar van Ravenstein

Ravenstein

Het gedacht alleen al...verleid worden als student door lerares Sybil Danning!

Theunissen

Het flauwe dertien in een dozijn verhaal is een typische jaren 80 Misdaad/Thriller, die draait om moord, erfenis (motief) en wie is nu eigenlijk toch de dader ? Veel stelt het allemaal niet voor, maar dankzij de altijd fraaie Sybil Danning (wat een heerlijk natuurlijk lang lichaam heeft ze toch) is de film zeker het kijken waard.

De opening van de film is sterk (mening student zijnde natte droom, ik ook vroeger ), waarbij lerares Diane Stevens (gespeeld door Sybil Danning) op het einde van de "Macbeth" les (daarbij wordt ook "moord" een paar keren benadrukt) aan een jonge student (gespeeld door Eric Brown) vraagt of hij nog steeds opzoek is naar werk. Uiteraard is dit het geval en Sybil Danning biedt hem werk aan op haar boot (beter gezegd jacht) waar ze woont. Eenmaal door aangekomen zit Eric Brown aan de reling van de boot te werken en loopt de gebruinde Sybil Danning rond in een veel te kleine wit/beige kleurige bikini waarbij haar borsten er nog net niet uitvallen. Uiteraard biedt ze de hard werkende Eric Brown een drankje aan, maar die moet hij wel komen halen binnen in de boot. Daar aangekomen verleidt ze al snel Eric Brown en kleedt ze zich ook snel uit (na circa 10 minuten) ,waarbij haar fraaie borsten prominent in beeld worden gebracht. Bij uitkleden alleen blijft het overigens niet, want al vrij snel zit ze bovenop hem en hebben ze seks.

Ze doet dit overigens bewust, want de jonge moet namelijk iets doen voor haar en haar man/vriend (gespeeld door Andrew Prine), die tevens professor is, en op deze manier windt je natuurlijk snel iemand om je vinger Wat hij namelijk moet doen is de vermogende moeder (gespeeld door K.T. Stevens) van Andrew Prine zo te laten schrikken, zodat ze van angst in een tehuis gaat zitten en zij beiden de erfenis krijgen. Uiteraard loopt dit fout (de moeder weet ook van wanten) af en wordt tevens de moeder bruut vermoordt door iemand met een masker (soort van bivakmuts). En om die iemand draait het nu en op het einde wordt pas bekend wie het is. Wie het is, is zeer flauw en belachelijk want het gaat in dit geval om de student Martin 'Bird' Johnson (gespeeld door Paul Clemens) die in het begin tijdens de les maar even te zien is.

Eerlijk gezegd boeide me het verhaal weinig en was ik vooral gefocust op Sybil Danning die er steeds fraai uitzag en ook in een 4-tal scenes bloot te bewonderen is. Twee van de scenes hebben betrekking op Eric Brown, waar ze uiteindelijk een zwak voor krijgt, waarmee ze seks heeft. En in de andere twee scenes maakt ze zicht gereed om te douchen. Alle 4 die scenes zijn heerlijk om te zien en met name natuurlijk de sterke opening. Sybil Danning zag er niet alleen heerlijk uit, maar ze speelde ook best verdienstelijk voor haar doen en dat was ook van toepassing op de andere twee hoofdrolspelers Eric Brown en Andrew Prine.

Al met al leuk om eens gezien te hebben en dan natuurlijk puur en alleen vanwege de heerlijk sensuele Sybil Danning ! Alleen al vanwege haar, geef ik de film maar een nipte onvoldoende.

P.S. het poedeltje was wel geinig, zeker toen hij/zij zich ging verstoppen in een doosje terwijl de moordenaar toesloeg.

avatar van perceived

perceived

Super voorspelbare TV-film die enkel geschikt is voor 80 nostalgisten en poedels.

avatar van perceived

perceived

perceived schreef:

...JAREN 80 nostalgisten... dat dus!