Blind Horizon (2003)

Drama / Thriller

geregisseerd door Michael Haussman
met Val Kilmer, Sam Shepard en Neve Campbell

Frank Kavanaugh ontwaakt in de woestijn met ernstige verwondingen en geheugenverlies. Tijdens zijn herstel krijgt hij ingevingen over een aanslag op de president. Hij gelooft niet dat Chloe, die beweert zijn verloofde te zijn, de waarheid vertelt en hij vermoedt dat ze deel uitmaakt van een complot om de president te elimineren. Wanneer Frank verneemt dat de president een bezoek plant aan het kleine stadje in New Mexico, waarschuwt hij sheriff Kolb voor de aanslag, maar die heeft het te druk met zijn verkiezingscampagne. Beetje bij beetje herinnert Frank zich almaar meer stukken van zijn verleden en probeert hij de mensen rondom hem te overtuigen van het dreigende gevaar.

avatar van Elementofone
Just_Ash schreef:
neve campbell die niet kan acteren??
Tuurlijk..daarom heeft ze zeker een 9.5 gescoord voor haar acteer prestaties, wat nog hoger is dan wat Jamie lee curtis scoorde!

Eh? Bill Gates was ook niet de beste van zijn klas, dus dat zegt vrij weinig.

Het verhaal was best aardig (wel niet origineel) maar helaas zat er geen spanning in. Het verhaal hield wel de aandacht. De acteer prestaties zijn niet echt van zeer hoog niveau, zeg maar op niveau van automatische piloot. Het is zeker geen slechte film maar met zo'n cast had men er meer uit moeten halen.

avatar van komerad
zuivere middelmaat.

Ik vind kijken naar Neve Campbell en Amy Smart altijd leuk, maar dat was helaas wat mij betreft ook meteen het beste van de film. Alleen het laatste stukje boeide mij qua verhaal en spanning engiszins, vanaf het moment dat het geheugen van Frank terugkomt. Geluid (muziek/effecten) vond ik behoorlijk teleurstellend en gaf de boel echt de sfeer van een amateurfilm.

avatar van John Lee Hooker
Best aangenaam filmpje.

Cast vond ik redelijk, niet super ofzo maar goed genoeg. Val Kilmer verraste me hier ook positief.

Er zit een prima rust in, montage is in orde.
Mooie dames.
Leuke settings in New Mexico.
Op bepaalde momenten spannend, maar stiekem kon je wel raden wat het ging worden.

Op een of andere manier zal ik die hoed in de lucht en de tequila het beste onthouden. Wellicht doordat die vaker terugkwamen, maar verder heeft deze film dus niet heel veel indruk gemaakt.

Wel aardig weg te kijken.