35 Up (1991)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Michael Apted
met Bruce Balden, Jacqueline Bassett en Symon Basterfield

Regisseur Michael Apted brengt voor de vijfde keer zijn inmiddels bekende groep mensen bij elkaar om hen uitgebreid te laten vertellen over hun levens, liefdes en persoonlijke meningen.

avatar van james_cameron
Nog steeds even interessant als altijd; jammer alleen dat twee mensen nu helemaal niet meer meedoen, zelfs niet in oude fragmenten. Misschien duiken zij weer op in de komende afleveringen. Gelukkig is de bekakte maar toch best sympathieke John wel weer van de partij, compleet met aardappel in de keel. Met de rondzwervende Neil gaat het nog steeds niet best- hij woont ditmaal op de gure Shetland-eilanden, waar hij inmiddels behoorlijk begint te lijken op een afgeleeefde Daniel Day-Lewis. Next...

avatar van otherfool
Prima deel weer in deze boeiende serie. Inmiddels zijn we weer een hoop kids, en inmiddels ook scheidingen, verder. Daarnaast blijkt oppersnob John een mens van vlees en bloed te zijn, en zijn we aanbeland bij de ongrijpbare Neil allang blij dat de man een dak boven het hoofd heeft. Ik geef maar weer eens een 3,5*.