Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

Doing Time on Maple Drive (1992)

geregisseerd door Ken Olin
met James B. Sikking, Bibi Besch en Jim Carrey

Het modelgezinnetje Carter woont in een leuke villa. Naast het runnen van hun restaurant is er de opvoeding van hun drie volwassen kinderen. Zoon Matt heeft net zijn diploma behaald aan Yale. Hij brengt zijn aanstaande bruid, de knappe en rijke Allison mee naar huis. Maar Allison ontdekt dat Matt homoseksueel is en het huwelijk wordt afgeblazen.

Aardige film met weer eens een prima serieuze rol van Jim Carrey die ondanks zijn bijrol ook hierin aantoont meer te zijn dan een grappenmaker. De film slaagt er in de laatste fase heel mooi in om de verhoudingen en karakters te laten zien zoals ze werkelijk zijn.
Ondanks een aantal gezapige momeneten en voorspelbare zaken toch 3*

avatar van jumpstylemovie
Ik heb me laatst weer even verdiept in de Blokker , daar liggen namelijk vaak van dit soort onbekende ,zeldzame films.
Ik heb deze ff gekocht voor 1.50 euro.
maar goed dat ie zo goedkoop was.
FIlm boeide me niks , maar de stukjes met Carrey waren tamelijk interresant
1.5* meer kan ik echt niet geven voor die paar leuke momentjes.

Degelijk maar ook traag Amerikaans tv-drama, dat pas in de laatste twintig minuten tot een climax komt. Opgenomen in een tijdperk dat twee mannen elkaar op het scherm nog niet mochten kussen.

avatar van Waackx
Realistisch familedrama met 2 ouders die natuurlijk gehoopt hadden op 3 perfecte kinderen maar het het loopt anders uit.

Tot aan de laatse 30 minuten is het vrij voorspelbaar en mierzoet allemaal, maar het overtuigt wel.

Het acteerwerk is goed tot redelijk, alleen James B. Sikking is echt goed te noemen als vader van het gezin.

Carrey doet het ook goed maar hij speelt meer een bijrol.

De reactie van de vader is zeer mooi op het einde alleen jammer dat we niet weten of de moeder haar zoon nog accepteert of niet

Verder niks bijzonders maar voor een tv-film is ie best goed te noemen.

avatar van tommykonijn
De enige reden waarom ik interesse had in dit televisiedrama was Jim Carrey. Doing Time on Maple Drive kwam twee jaar voor zijn grote doorbraak in 1994 uit. Ik wist verder niet waar deze film over ging, maar ik weet wel nog dat ik hier als tienjarige knul al op zoek naar was (in de periode dat ik al zijn films aan het bekijken was). Ik ben dan ook blij dat ik de film nu eindelijk gezien heb.

Ondanks dat ik vooraf rekening hield met een ietwat taaie film, bleek ik het een aangenaam vermakelijke zit te vinden. Dit komt met name doordat het verhaal op een interessante en overtuigende wijze in beeld wordt gebracht. Het is een relatief eenvoudige film over een ogenschijnlijk perfect gezin waar eigenlijk niemand perfect blijkt te zijn (de scène op het einde waar Tom vader Carter hiermee confronteert vond ik erg sterk).

Het acteerwerk is absoluut een plus. James Sikking en Bibi Besch zijn goed als de ouders, maar ook William McNamara, Jayne Brook en Lori Loughlin vond ik prima op dreef. Carrey speelt zijn met een alcoholverslaving worstelende personage eveneens op sterke wijze. Hij bewijst hier nog voordat hij één grootse komedie op zijn naam had staan al serieuze rollen aan te kunnen. Tevens vond ik de onderlinge relaties tussen de kinderen en hun vader goed uit de verf komen. Voornamelijk het contrast tussen Matt en Tim, wat de acceptatie van paps betreft, wordt de kijker zeer helder voorgeschoteld.

Doing Time on Maple Drive is een leuke wegkijker. De moraal ligt er echter behoorlijk dik bovenop en de film is soms wat aan de langdradige kant. Men neemt uitgebreid de tijd om het verhaal te vertellen, ondanks dat het inhoudelijk niet erg diepgaand is. Desalniettemin heeft dit tot gevolg dat je de personages goed leert kennen en dat je het gevoel hebt dat de regisseur er niet meer uit had kunnen halen.