An Extremely Goofy Movie (2000)

Alternatieve titel: Een Waanzinnige Goofy Movie

Verenigde Staten / Australië
Animatie / Familie

geregisseerd door Ian Harrowell en Douglas McCarthy
met de stemmen van Bill Farmer, Jason Marsden en Jeff Bennett

Max gaat eindelijk naar de universiteit en is verlost van zijn klungelige vader Goofy. Helaas verliest Goofy al gauw zijn baan. Hij trekt noodgedwongen naar de campus van zijn zoon om aan een herscholingscursus deel te nemen.

grappige leuke film alleen jammer dat de taal nederlands was beetje jammer

avatar van timburton
Arme Max. Toch vond ik dit al een stuk beter dan de vorige film.

film_kaza
Echt jammer dat An Extremely Goofy Movie niet verkrijgbaar is in nederlands De kwaliteit was niet zo goed van de pindakaas-cd en de film verdiend de aandacht wel.

Heb van de film genoten. Leuke grappen, leuk getekend in de Goofy stijl. Vooral de gekke bekke die de "villian"kon trekken kon ik erg om lachen.

Maar minder als deel 1, die toch beter was in alles. Btw, waar is Roxanne gebleven? Je zou toch wel verwachten dat Max iets met d'r zou hebben.

3,5 *

melchior7
Ik heb deze wel in het nederlands hoor!
op videoband.

film_kaza
Ik bedoelde in Nederland ,mijn fout, het is een hele schaarse film.

avatar van Ajax&Litmanen1
Bijzonder teleurstellend vervolg op het leuke A Goofy Movie.

Alles is gewoon kariger en minder in dit vervolg. Ik heb echt weinig grappige momenten gezien en het hele highschool gebeuren was niet erg leuk uitgewerkt itt de roadtrip van Goofy en Max in deel 1.
Daarnaast waren de rolverdelingen ook matig. Boris heeft in totaal 2x een minuutje meegedaan terwijl juist hij zo leuk altijd was. En zijn zoon Borrie had een rol van niets en die 2e vriend van Max deed ook voor spek en bonen mee. Al vond en vind ik dat ook een onzinnig stom personage. En waar was Roxanne waar heel deel 1 om draaide?

De klunsige Goofy humor ontbrak gewoon teveel. Jammer...
Bepaald geen voldoende waard dus. Kijk liever nog eens deel 1.

avatar van movie acteurs
Ik heb met erg veel lol naar A goofy Movie gekeken. Hier is helaas alles wel teleurstellend. Op sommige momenten vond ik hem zelfs saai. Ook humor is hier helaas niet geslaagd wat wel bij AGM het geval was. Jammer en ook nog eens best overbodig. Kleine 2,0.

avatar van TheLionKingFan
Ik heb een vraagje waar ik al best lang meezit.
Ik las net van melchior7 dat deze film er in het Nederlands is.
Kennen jullie een site waar je deze kunt kopen?
Of weten jullie de Nederlandse naam van deze film?

avatar van hjcool
Eerste deel was vele malen beter! Deze film vond ik op een videoband in de kringloop winkel! Ben er wel blij mee dat ik nu allebei de films heb! maar nogmaals de eerste film is veel beter!
En ja ik gebruik vaak ! tekens!

Deze film keek ik vroeger ALTIJD. Ik heb toch wel behoefte om deze film nog een keer te zien, maar ik kan hem nergens op internet kopen. Heeft iemand nog een videoband van deze film, en zo ja, kan ik de video dan van je kopen?

avatar van TheLionKingFan
Zeker een volwassendere film dan deel 1. Haast iedereen zi tin deze film wel in de stress.
Verder wel mooi.

avatar van mjk87
Net zulk een verschrikking als de eerste film. Goofy is nooit mijn favoriet geweest, maar in die oude filmpjes van Disney past dat stuntelige wel. Maar in deze film, die ook nog ergens tracht een bepaald realisme te hebben, is dat vooral ergerlijk en vervelend. Max is een veel leuker en interessanter personage wat dat betreft. Verder een verhaal dat weinig soeps is (kom op, Goofy die bij zijn zoon Max gaat studeren en zich zo gedraagt?), de muziek matig en het tekenwerk goedkoop, alleen de achtergronden kan ik waarderen. Een bepaalde stijl die ik denk ik ken van vroeger met alle Disney-series en daardoor een fijn gevoel brengt, want anders verklaren kan ik het niet. 1,0* voor de eerste vijf minuten nog, die een andere toon hadden en ook veel beter waren dan de rest van dit onding.

avatar van centurion81
Ik vond de eerste Goofyfilm juist fantastisch! Deze ga ik dan ook ckr snel kijken =)