Dr T and the Women (2000)

Alternatieve titel: Dr T & the Women

Verenigde Staten / Duitsland

geregisseerd door Robert Altman
met Richard Gere, Helen Hunt en Farrah Fawcett

Dr. Sullivan Travis is de favoriete gynaecoloog van alle dames uit de 'high society'-klasse van Dallas. Door het enorme succes raakt hij overwerkt. Bovendien loopt het in zijn privé-leven ook niet van een leien dakje: een week voor het huwelijk van hun dochter wordt z'n vrouw weer kinds, zijn schoonzus trekt met haar drie kinderen bij hem in en dochter Connie beweert dat zus Dee Dee er een lesbische verhouding op nahoudt met het bruidsmeisje. Om de problemen te ontvluchten trekt Travis met zijn vrienden naar de golfclub en daar ontmoet hij de charmante Bree...

avatar van Armin
In ben wel een liefhebber van
Altman films, maar bij deze had ik vooraf mijn twijfels.
Mijn vrees dat dit wel eens een zgn. "vrouwenfilm" kon zijn bleek in meer dan 1 opzicht terecht. Het hoge vrouwengehalte zorgt keer op keer voor een dusdanig irritant "Kippe(n)hoksfeertje" dat het voor mij reden was om de film niet af te kijken. *1/2 (voor Gere)

Idd een 'chickflick' (of schrijf je dat niet zo???). 1,5* en zelfs dat is misschien iets te veel!

avatar van lorelei
ik heb ook de film niet afgekeken. Het was echt te slecht voor woorden. Ik snap niet wat Gere in zo'n film zoekt hoor!

Het einde was wel leuk weird, maar ja dat red de film niet natuurlijk. 2 sterren.

Kan je ook een -1 geven? Ik werk in een videotheek en dit is een van de weinige films die ik mensen afraad om te huren.
En ik snap best wat Richard Gere in zo'n film doet, precies zijn niveau. Ik word zo moe van die zogenaamd glunderende pretoogjes.

Wat een ongelooflijk slechte film is dit zeg! Ik heb me vanaf het begin af aan tot aan het einde lopen ergeren aan het slaapverwekkende verhaal waar geen touw aan vast te knopen was. En dan heb ik het nog niet eens over het beroerde acteerwerk en de slecht uigewerkte personages. Tegen het einde van de film had ik nog steeds niet door waar de film nu eigenlijk over ging.

Ik als "Chickflick" liefhebster kan heel wat slikken, maar dit wanproduct krijg ik echt niet door mijn strot geduwd!

0.5 *

In aanmerking nemende dat de film draait om een man die gek wordt van alle - min of meer aan een stuk door pratende - vrouwen om zich heen, is het dan niet juist een anti-chickflick?

avatar van joe black
leuke film. De drukte en wanhoop van de man wordt enorm goed verfilmd. ik bleef achteraf met een gevoel zitten van: shit, die vrouwen!

avatar van moviegirl
o nee niet weer een Richard Gerre film.
Deze vind ik echt SLECHT! 0,5*

Maaltje
helemaal niks leuks/moois/moois/grappigs aan

avatar van E V
E V
Veel te druk, daardoor irritant. Einde van de film ongeloofwaardig en absurd, waardoor alles nog irritanter wordt.

avatar van Tun-89
Echt saai en slecht zeg, jammer voor Gere zo'n Flop!

avatar van lottetje
deze film slaat helemaal nergens op.
veel te druk en geen goed verhaal.

en het einde is al helemaal raar.

Film lijkt op een aflevering van een soapserie. Mager verhaal, rare wendingen en heel ver gezocht einde.
Ondanks de topbezetting in acteurs helaas toch een slechte film.

Haha, en alweer, ik blijk weer een slechte smaak te hebben voor films Ik vond m nog best wel leuk, alleen idd, erg jammer van het einde.
Wel leuk neergezet enzo. Die drukte enzo, best realistisch tot op een bepaalde hoogte. En droge humor.

avatar van niethie
Waarschijnlijk een van de grootste hollywood floppers ooit, heb deze film ooit eens op tv gezien en hij sprak me vooral door al de bekende namen in de cast en natuurlijk het feit dat hij geregisseerd is door Altman erg aan maar dit mocht allemaal niet echt baten, het is allemaal zo cliche het verhaaltje van de geliefde gynaecoloog (flopacteur Gere) waardoor iedere vrouw wel behandeld wil worden en ook de overige verhaaltjes zijn erg stom en bovendien veels te druk, de grappen zijn zo niet grappig plus deze film heeft een van de meest debiele eindes die ik ooit in een film zag, niet echt aan mij besteed- dus (en zo te zien ben ik niet de enigste).

1,5 sterren

Meneer Bungel
Heb deze nog nooit kunnen uitzitten... Nog maar geen cijfer geven dan, maar ik neig alvast naar een 1,5...

avatar van J.Bell
Mijn hemel, wat een super-slechte-bagger film...

Al die mooie namen op de poster, Tsjah... Die Tara Reid is niet om aan te zien, maar ik dacht, die neem ik wel voor lief.

En wat krijg ik? Een langdradige draak waar niet doorheen te komen is en me nergens, maar dan ook nergens, "iets" doet...

Dat hier geld aan is verspild. 0,5*

Ik ben letterlijk in slaap gevallen na een half uur...

rose
Zo slecht?

avatar van .Fee.
rose schreef:
Zo slecht?

Ik zag net ook een preview of RTL8 en dacht: laat ik eerst eens op MM kijken... Maar de beoordelingen zijn niet zo goed, toch maakt het me benieuwd!

avatar van bellaatje
gisteren bij toeval bij het begin ingesprongen. Raar verhaal, rare personages. Vooral chaos en weinig humor. Ik dacht eigenlijk dat ik naar een drama zat te kijken.
Richard Gere zag er wel weer lekker uit

avatar van yeyo
Begrijpelijk dat degenen die een soort tweede Pretty Woman verwachtten teleurgesteld waren, maar voor een Altman liefhebber zou dit goed te doen moeten zijn. Dr T and the Women is namelijk een oertypische Altman film met enkele chaotische massascènes (huwelijk in de storm ), hectische dialogen en een schitterende ensemble cast van excentrieke figuren. Het enige wat je zou kunnen opmerken is dat de film niet zo scherp is als Altman's eerdere werk en zelfs een tikkeltje routineus aanvoelt bij momenten.

avatar van chiel
Ik vond m ook echt erg meevallen, al lees je veel verschrikkelijke dingen over deze film.

avatar van jan
jan
Nogal hysterische en chaotische film. Kon mij niet zo boeien.

ahhahaha hij was vanavond op tv...wat een draak van een film...na 15 minuten afgezet....en dan al die grote namen....wat een bagger....door die film krijg ik gewoon een hekel aan vrouwen...wat een onbenullen.
FLOP!!!!!

vond deze niet slecht was wel verrast met die bevalling op het einde

Heb de film voor zo'n 90% gezien (in twee afzonderlijke momenten op TV), maar wil hem toch een (volledige) kans geven. Er zitten aardige scenes in en eigenlijk vond ik het eind best goed. Zou nu rond de 3 sterren uitkomen. Vreemd die wel erg lage beoordelingen.

[edit] aan de reacties hier te zien verwachten de dames van Altman (!!!) dat die met een chickflick op de proppen komt. Beetje flauw om je eigen gemankeerde verwachtingen te botvieren op iets waar je je vinger niet op kan leggen.