Staten Island Summer (2015)

geregisseerd door Rhys Thomas
met Graham Phillips, Zack Pearlman en Ashley Greene

De twee vrienden Danny en Paul brengen hun zomer na de middelbare school door als badmeesters in Staten Island. De twee proberen de ware liefde (en seks) te vinden tijdens hun laatste zomer voordat Danny naar Harvard gaat. Wanneer Krystal Manicucci, de dochter van de plaatselijke maffiabaas, verschijnt met haar over-the-top vriendje trekt dit de aandacht van Danny. Krystal is echter zijn voormalige babysitter geweest.

avatar van kuiponok
Een iets te standaard komedie waar er al heel veel (veelal betere) van zijn.
De gebruikelijke ingrediënten zijn natuurlijk aanwezig: drank, drugs, feest en seks, maar helaas vond ik de humor iets te plat en voorspelbaar.
Gelukkig werd dat niet irritant maar ik kan er niet meer dan 2.5* van maken.
Gewoon leuk om een keer gezien te hebben, alleen ben je deze heel snel weer vergeten, althans ik.

avatar van schumacher
Telkens ik dit zie dan hoop ik en hoop ik op eindelijk nog eens een echt goeie komedie maar helaas.
Ik heb nog slechter gezien dan deze maar dan nog raad ik jullie aan om deze links te laten liggen en voor een andere keuze te gaan. 108min tijdverspilling, toch wel.
Ik vond die kleine mee z'n krullekes (een redder) maar heel irritant overkomen, bah zeg. Daar stoorde ik me al snel aan. De acteurs zijn ook niet top. Veel grappen zijn er ook al niet.
Met veel moeite uitgekeken.

avatar van Pazmaster
Slappe B film met een mager verhaal dat verre van origineel is, en de voorspelbaarheid ontbreekt ook niet. Een aantal jonge, niet zo populaire badmeesters besluiten een feest te organiseren om zo te scoren bij de dames. Hun leidinggevende, natuurlijke een heel vervelende vent, ligt dwars. Ze bedenken een plannetje om het toch voor elkaar te krijgen. Dit gaat gepaard met wat zeer flauwe en puberale grappen, je kent het wel. Het acteerwerk is ook niet te pruimen en de dommigheid druipt van de personages af. Zonde van je tijd.

avatar van opa-ben
Pazmaster schreef:

daar ben ik het zo volmondig mee eens dat ik er verder niets aan toe hoef te voegen.

avatar van blurp194
Komedie zonder grappen.

Er is overduidelijk weinig moeite of talent verspild aan deze film. Leuk is het allemaal niet, en een ander verplicht ingredient - mooie dames - is ook wat teveel vergeten. Niets te brengen, en al helemaal niets nieuws.

avatar van mikey
Lame & Shitty

Prima vermaakt met deze toch wel leuke film.

avatar van Collins
Een vrij simpele komedie, die niet uitblinkt in originaliteit.
De typetjes zijn standaard. Het acteerwerk ontstijgt nooit het niveau van schooltoneel.
De humor is veelal platvloers (niet onoverkomelijk) maar bovendien niet heel grappig (wel onoverkomelijk).
Er zijn betere films in dit genre.

avatar van Noodless
Niet echt grappige komedie die vooral ontspoort door de cast en de vele irritante personages die in het verhaal voorkomen. Zo komen de rollen van Graham Phillips en Ashley Greene heel geforceerd en ongeloofwaardig over. Ook is de chemie tussen beide heel ver te zoeken. Ook de andere rollen worden flauwtjes ingevuld. Alleen Zack Pearlman probeert er nog iets van te maken. En wat te zeggen van de rol van Gina Gershon. Deze had toch een betere invulling kunnen krijgen. 4/10

avatar van IH88
“You know we're not having sex, right?”
“Oh, I couldn't. I'd be thinking about your dad the whole time.”

Matig. Slecht acteerwerk, flauwe en pijnlijk ongrappige humor, een inspiratieloos verhaaltje dat je al duizend keer eerder hebt gezien etc. Staten Island Summer voelt aan alle kanten inspiratieloos en belegen aan. Hoe gekker hoe beter moeten de makers gedacht hebben, maar ze vergeten dat je ook een sterk script en goede acteurs nodig hebt om te kunnen lachen. Lichtpuntje is Ashley Greene, zowel qua acteerwerk als verschijning.

avatar van Shadowed
Opvallend leuk.

Het is niet dat de komedie nu perse zo briljant is uitgewerkt, maar eigenlijk had het best geinige momenten. Desondanks blijft de humor niet het beste stuk helaas, maar dat is ook eigenlijk het enige kritiekpunt dat ik heb voor deze luie zondagmiddagfilm.

De look van de film scoort al gelijk een punt. Een heerlijk fris zomersfeertje overheerst de film. Helder zwembadwater, een schijnende zon en felle zwembroekkleuren. Het zijn allemaal zomerelementen die de film vooral doen slagen in zijn opzet als zomerfilm.

Acteerwerk vond ik ook helemaal niet zo dramatisch. Phillips is nog wel duidelijk onervaren maar is nog wel acceptabel. Maar bijrollen zoals Moynihan, Pearlman en O'Brien zijn allemaal best geestig. Opvallend genoeg ook nog een aantal bekende koppen en dat Knoxville ventje Nicoll is ook nog te zien.

Ik heb toch weleens moeten lachen. Zeker in het begin is de film best geestig. De eerste 15 minuten blinken uit in tempo. Na de Inception-achtige intro van Greene doet de film een aantal remmen indrukken maar dat is echter geen killer van het plezier, want het blijft vlot en best geinig.

De film verliest zich soms een beetje in flauwe Amerikaanse humor maar nooit te veel. In de finale is het allemaal wat subtieler en opvallend genoeg weet het best de plank raak te slaan. Het thema vriendschap is een degelijk element en hier werkt het eindelijk eens een beetje.

Eigenlijk nog best een lollig filmpje. Lekker zomers en soms nog wel grappig. Beetje flauw inderdaad soms, maar het luchtige tempo, de subtiele slotfase en de vlotte eerste 15 minuten maken Staten Island Summer best een plezierige film om naar te kijken. Niet hilarisch, maar wel leuk.