Father of the Year (2018)

geregisseerd door Tyler Spindel
met David Spade, Nat Faxon en Joey Bragg

Twee recent afgestudeerde mannen keren terug naar hun geboorteplaats voordat ze naar New York zullen verhuizen. Ze beginnen te discussiëren over de volgende vraag: welke vader zou winnen in een gevecht? Dit loopt echter compleet uit de hand en leidt tot een grote chaos.

avatar van bjerik76
misschien leuk voor pubers, maar de film is enorm flauw,en de grappen te gemaakt ( niet leuk). De trailer laat het leukste stukje zien, wat eigenlijk al in de eerste 8 minuten van de film te zien is.

Eenvoudig en lomp.

Wat het verder wel aardig maakt is dat de film dat best goed volhoudt. Meeste van dit soort Amerikaanse comedies schakelen het laatste half uur naar wat dramatischere onzin, dat euvel weet Father of the Year redelijk goed te overwinnen.

Spade geeft zich vol als loser dad, Faxon is een beetje een alternatief voor Ed Helms, maar weet zich ondanks dat toch ook wel aardig te redden. De rest van de cast doet aardig mee, al mist de film misschien wel één erg memorabele sidekick.

Redelijk plastische humor, maar geinig genoeg om niet te gaan vervelen. Ook gewoon lekker luchtig verder, waardoor de 90 minuutjes redelijk vlot voorbij schuiven. Grootse cinema is het niet, wel makkelijk verteerbare filler. Degelijk voor een keertje.

avatar van schumacher
Geinig filmpje.
Ik heb toch meermaals moeten lachen.
Vermakelijk, leuke acteurs, mooie blonde, verstand op 0 anders moede der niet aan beginnen.

avatar van Chelsea94
Vond het wel een leuke film. Van een Happy Madison (Sandler) productie weet je wel wat je ongeveer kan verwachten en aan dat niveau voldoet de film ook prima.

avatar van Grindhouse62
Heb mij uitstekend vermaakt met deze komedie. Redelijk gelachen. Maffe situaties en grappige uitspraken, Met deze film heb je dan ook 94 vrolijke en gezellige minuten.

avatar van john mcclane 2
De lage score hier ( ook al is hij nog maar net beschikbaar ) is enigszins begrijpelijk .
Happy Madison staat niet bekend om zijn sofisticated humor , en dag is dit ook alles behalve .
David spade is hier eigenlijk de Vervanger van de gebruikelijke hoofdrolspeler A . Sandler .
En als dit soort makkelijke humor je tegen staat , vooral vermijden .
Maar kan best een leuke guilty pleasure zijn ,voor de gene die van de wat kinderachtige Dan wel puberale humor houden .
En ik heb best wel gelachen , niet super leuk , maar toch een voldoende waard .

schumacher schreef:
Geinig filmpje.
Ik heb toch meermaals moeten lachen.

Ik blijf telkens je opmerkingen goed vinden... de meeste films hebben we gewoon samen gezien denk ik

avatar van schumacher
flamingant schreef:

Ik ben een filmkijker, ik kan niet alles zien natuurlijk maar ik zie er zeer veel . Daarnaast volg ik ook nog wat series en ik game dan ook nog eens zeer veel en dan kijk ik ook nog eens naar de voetbal.
Saai is het hier alvast niet.

Precies hetzelfde als ik man voetbal, films, series en gamen Ps4 Xbox... ook je recensies kan ik me bijna altijd bij aansluiten... we zouden goed overeen komen denk ik hahaha

avatar van Big Chris
Een paar leuke fragmenten (waar ik om gelachen heb) maakt nog geen goede film.
Verhaaltje was verder waardeloos.

avatar van Esteban

Aldus het opzet. Maar daar komt helemaal niets van in huis. Het is niet meer dan de aanleiding voor een reeks aan ... euh, niets eigenlijk. Tijdens het kijken vroeg ik mij meermaals af waar dit nu eigenlijk over ging. Van mijn hoeft een komedie niet persé een verhaal te bevatten, een aaneenschakeling van grappige situaties kan soms genoeg zijn. Maar ook op dat vlak valt hier absoluut niets te beleven. Spade en Faxon hebben amper iets om handen, Bragg en de andere jonge acteurs nog veel minder. Dit is vis noch vlees. Een Happy Madison film zou een hoop uiterst flauwe en zeer onnozele geinigheid doen vermoeden. Helaas. Zelfs dat niet. Wat een slof.

avatar van Elchapo
Uit de stal van sandler,ik heb al vaker gezegd dat ik er van houdt.deze film voldeed dan ook zeker aan mijn verwachtingen en heb er weer om kunnen lachen.3.5 stars.

Film komt niet overeen met de beschrijving.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Vooral de wisselwerking tussen David Spade & Nat Faxon maakt deze comedy de moeite waard! De speelvreugde spat bij beide heren van het scherm af.
Het geforceerde liefdesverhaaltje was wat minder geslaagd, maar gelukkig wordt het concept tussen de 2 vaders wel erg vermakelijk uitgewerkt.
Met tijden lekker flauw, gortdroog en met een fijne ondertoon van sarcasme maakt Father of the Year toch wel een leuke tijdsbesteding met genoeg lachmomenten.

Netflix mag gerust met meer van dit soort vermakelijke filmpjes komen.