ad

Met onder meer: Kristen Bell, Kelsey Grammer en Seth Rogen

Releasedatum: 3 augustus 2018

• Netflix Bekijk via Netflix

Over Like Father

"There are some journeys you can't take alone."

'Like Father' volgt een vrouw die altijd aan het werk is en aan het altaar wordt verlaten door de bruidegom. Ze besluit echter om in haar eentje op huwelijksreis te gaan. Op het cruiseschip wordt ze daarna herenigd met haar vader, die ooit zijn vrouw en vijfjarige dochter in de steek liet om carrière te maken.

imageimageimageimageimageimage

Vanaf 3 augustus te zien op Netflix

avatar van DiamondsRealDeal

DiamondsRealDeal

• 2085 stemmen

Weinig komisch , meer drama. Wel grappig dat ze constant met d'r mobiel zit, zo een kennen we allemaal wel. krappe 3.

scorsese

Aardige film waarin een vrouw in een dronken bui op huwelijksreis belandt met haar vader. Ondanks dat de film zich concentreert op de relatie tussen vader en dochter is dit toch een vrij standaard romcom. Het speelt zich grotendeels af op een groot cruiseschip, en het is wel leuk om te zien hoe het er daar aan toe gaat. Het kijkt wel gemakkelijk weg, maar tegen het einde laat iets te lang op zich wachten.

avatar van kampsie1

kampsie1

Niet meesterlijk, maar keek toch heerlijk weg, vandaar 3.5 ster

Onderhond

Erg matig.

Niet dat er een gebrek is aan comedies, maar neem de luchtige dramas en dramadies weg en zo heel veel keuze is er toch niet meer. Deze film valt braafjes in de luchtige drama hoek, weinig echte grappen, maar wel veel luchtigheid. Uiteraard tussen wat serieuzere momenten door.

De relatie tussen Bell en Grammer staat centraal, maar is eigenlijk niet zo boeiend. Bell als echte workaholic die de hele dag bezig is op haar telefoon, Grammer als vader die z'n dochter 25 jaar niet gezien heeft. Samen op cruise en guess what .. jaja, het loopt wat stroef maar na verloop van tijd vinden ze elkaar toch wel. Ik spoiler het maar, er zijn ook mensen die nog nooit een film gezien hebben.

Paar lollige bijrolletjes, maar toch vooral veel fake blijheid en gezelligheid. Die game avonden leken mij bijvoorbeeld echt dramatisch, kan me moeilijk inbeelden dat zo'n workaholic als Bell daar nu echt in kon meegaan. Maar da's verder het grootste probleem van de film niet, wel dat het allemaal erg tam en belegen aanvoelde.

Maar luchtig en vlot, dat wel.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

Zojuist gekeken, kijkt lekker weg, Wij hebben er ons niet bij verveeld.

avatar van rep_robert

rep_robert

De film had een vrolijke vibe en ik kon het met gemak uitzitten, mede dankzij het fraaie cruiseschip.

Bell en Grammar hebben een leuke klik met elkaar en weten dat ook goed op het scherm uit te dragen.

Voor de rest veel rare typetjes en activiteiten op een cruiseschip die niet geloofwaardig overkomen op mij (maar ik kan ernaast zitten). Maar ook dat er binnen een minuut dat ze op het schip zitten al gelijk een groep van een man of 8 gecreëerd wordt met twee homo's voorop (want geen politiek correcte film kan meer zonder homostelletje).

Als er nog meer de focus lag op Bell en Grammar en zij bv met zijn tweetjes dingen (alleen) hadden beleefd zou de film veel krachtiger zijn geweest.

Oh ja, Rogen zijn rol was behoorlijk nutteloos, maar die zal er vast wel inzitten omdat hij de man van de regisseuse is en zijn naam mensen kan aantrekken.

avatar van Waku

Waku

Sympathieke komedie met vleugje drama zich vooral afspelend op een van de grootste Royal Carribean cruise schepen. Als cruise liefhebber en fan van deze rederij kon ik de film best waarderen. Op sommige momenten mierzoet en erg amerikaans. Kristen Bells is een prettige verschijning. Standaard maar leuk filmpje.

avatar van Waku

Waku

rep_robert schreef:

Geloof mij...ik ben nu 5 keer op de Royal Carribean geweest en JA echt waar, karaoke, de sullige spelletjes...het gaat er echt zo aan toe op deze schepen...inclusief de stereo types die in deze film verschijnen. Zeer herkenbaar rep-robert.

avatar van rep_robert

rep_robert

Waku schreef:

Leuk om te lezen. Zaten de gekke typjes ook zo bij jou aan tafel zonder te vragen? En nieuwe vrienden gemaakt die helpen met verhuizen

avatar van Martijn89

Martijn89

Bwaaa.. Op zich een leuk plot maar de uitwerking is middelmatig. Begint leuk en neemt je aardig mee, maar vooral het middenstuk van de film is traag. Bell weet haar rol als telefoonverslaafde workaholic mooi neer te zetten, maar irriteert soms en de ommezwaai komt na enkele pogingen ineens vrij plots. Geen echte komedie, al zitten er wel een paar leuke grappen in, meer een makkelijke film als er weinig anders in je lijst staat.

avatar van Flat Eric

Flat Eric

Eén schaamteloze grote reclamespot voor Royal Carribean Cruises.

Een vader-dochter relatie om zeeziek van te worden. Na een hobbelige start verloopt de rest van de ontwikkeling van de relatie uiteraard voorspelbaar. Dan moeten we het uiteindelijk hebben van het drama of de komische noten maar helaas, die waren ook maar magertjes.

De cliché typetjes, zoals het oudere echtpaar en het homo-stel, omdat het moet, maken het draakgehalte helemaal af.

Nee, niet boeiend. Tot slot, Kristen Bell is leuker in The Good Place.

avatar van Masterkeeltie

Masterkeeltie

Zoete wegkijker, leuk met de vriendin verder niet heel bijzonder. Blijft me opvallen hoe Netflix Originals (Films) van dit niveau blijven, jammer met al dat geld.

avatar van bjerik76

bjerik76

was leuk te zien hoe het er nou aan boord van zo'n boot uit ziet, maar de cast en het verhaal dobberde maar wat rond.

avatar van Gish

Gish

Flat Eric schreef:

Eén schaamteloze grote reclamespot voor Royal Carribean Cruises.

Eens, en direct besloten dit echt nooit van mijn leven te gaan doen.

En Kristen Bell is ook leuker in Veronica Mars, binnenkort wordt deze serie opnieuw leven in geblazen

avatar van Mickey b

Mickey b

Zwaar onderschatte film. Getwijfeld of deze niet de volle 5* moest krijgen. Uiteindelijk 4,5* omdat ik nog niet helemaal van mijn sokkel was geblazen, maar was een close call. Ben ook vader van een dochter en werd echt wel in verhaal meegezogen. Ben ook liefhebber van reizen zoals in film voorgesteld. Hou van sociale contacten, lekker eten, animatie en feestjes. Al is het bij mij nog nooit op een cruiseschip geweest, hoewel dit soort reizen op mijn to-do-lijst staat. Verhaal zelf pakte mij echt. Vader-dochterproblemen, reissfeer, diepgaande gesprekken, lach, traan, enz... Leuke en minderleuke reallife-gesprekken. Was nu echt wel een filmpje naar mijn hart. Kan mij inbeelden als je een keiharde actiefilm zoekt, je bij dit mierzoet verhaal je zal verslikken in je glas wijn, maar als je een melodramisch vaderdochterrelatiefilm (wat een woord) zoekt, je glas rode wijn hier wel lekker zal smaken... En bij mij was het een flesje rode wijn. Dit in Corona-lockdown was deze film echt wel een opkikkertje voor je moraal. Echt van genoten.