I Could Never Be Your Woman (2007)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Amy Heckerling
met Michelle Pfeiffer, Paul Rudd en Saoirse Ronan

Een moeder wordt verliefd op een veel jongere man, terwijl haar dochter tegelijkertijd voor de eerste keer verliefd wordt. Ondertussen blijft Moeder Natuur telkens met hun levens sollen.

avatar van arno74
Wat een meevaller, ik had een film met zo'n titel wel een stuk slechter verwacht. Het is een hele aardige, ongecompliceerde romantische komedie, met prima humor. Niet vernieuwend, maar er zit ook niet echt veel in waar iets op aan te merken valt. Leuke script en uitstekend acteerwerk. Het romantische element is ook niet overdreven aanwezig waardoor de film lekker luchtig blijft.

Michelle Pfeiffer speelt een gescheiden vrouw die werkzaam is als regisseur van een TV-serie, en die verliefd wordt op een veel jongere nieuwe acteur van die serie (Paul Rudd). Saoirse Ronan speelt een grappige rol als dochter van Michelle Pfeiffer.

Prima onderhoudende, bovengemiddelde romantische komedie. Ik vind het wel 3 a 3,5 sterren waard.

Best prima. De dochter en Paul Rudd speelden best aardig.

Best tragisch dat een actrice als Michelle Pfeiffer in redelijk veel slechte tot middelmatige film verschijnt. Dit is daar weer zo'n voorbeeld van.
Een zwakke, chaotische film, die tevergeefs probeert grappig te zijn. De enige die een voldoende haalt is Saoirse Ronan als Michelle's dochter Izzy.
Alleen te bekijken op momenten dat je je stierlijk verveelt.

avatar van Fryce
Heb mij prima vermaakt, beetje een sloom en onapatijtelijk begin maar eenmaal dat punt gepasseerd is hij prima te doen.

avatar van erpunited
De film komt langzaam op gang. Beetje heel erg voospelbaar. Acteerwerk redelijk. Geen topfilm maar aardig om een keertje te kijken.

Meh.

Het is dat het allemaal niet de lang duurt en het gebrek aan drama redelijk verfrissend is, maar verder is dit niet het type film dat mij geweldig trekt. Pfeiffer heeft weinig werk en Rudd komt maar flauwtjes over als jonge hartenbreker.

De toevoeging van "moeder natuur" is een stevige misser, de humor is vaak niet zo leuk en het wereldje waarin Pfeiffer vertoeft wordt iets te makkelijk te kakken gezet. Maar verder is het een zonnig filmpje en krijgt Sarah Alexander vooral niet teveel kans om roet in het eten te gooien. Gelukkig duurt dramatisch boogje maar erg kort.

't Is wel de beste Heckerling die ik al gezien heb, al stelt dat nu ook weer niet al te veel voor. Te fluffy, teveel highschool gedoe, zelfs in deze film.

avatar van gillie24
Best wel geinig.

Ik heb mij eigenlijk prima vermaakt met deze film. Niets nieuws onder de zon, maar dankzij het goede acteerwerk een prima film. Rudd is erg grappig en Pfeiffer is uitermate geschikt voor dit soort rollen. Ziet er nog goed uit voor haar leeftijd en heeft die natuurlijke charme die nodig is om dit geloofwaardig te maken. Ronan debuteert hier verdienstelijk en haar versies van Britney Spears en Alanis Morrisette zijn erg leuk. Wel jammer van de rol van 'moeder natuur'. Een waardeloze, onnodige toevoeging.

avatar van blurp194
Pfoeh.

Hollywood doet weer eens aan zelfbeschouwing met deze zoveelste film die op de set speelt. Oh het gaat over een derderangs tv serie, dan is het wel ok, zoiets moeten de makers gedacht hebben - wat een zwaktebod weer.

Evengoed komen er wel een paar aardige scenes langs, er is genoeg talent ergens verborgen aanwezig, en het idee dat de generatie van Pfeiffer plaats maakt voor de generatie van Ronan werkt goed. Misschien überhaupt wel een goed idee eigenlijk. Ronan is ook nog eens geweldig met haar parodie op Spears en Morrisette. En 'moeder natuur' kan ik redelijk hebben. Wat het voor mij echt helemaal afmaakt is de recap aan het einde. Om er even goed in te wrijven dat het publiek gezien wordt als een Alzheimer-patient.

vandaag om 12:37 uur