• 8.603.075 stemmen

Met onder meer: Addison Timlin, Joely Richardson en Jeremy Irvine

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Fallen

"Some angels are destined to fall."

Na een vreemd ongeluk met een klasgenoot wordt Luce Price naar een kostschool gestuurd. Vanaf de allereerste schooldag trekt de mysterieuze en afstandelijke Daniël Grigori haar aandacht. Hij komt haar bekend voor en is de enige afleiding op een plek waar mobieltjes verboden zijn en camera’s elke beweging waarnemen. Ze voelt zich als een magneet tot hem aangetrokken.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Ms Sophia Bliss

Roland Sparks

avatar van tassebas32

tassebas32

ok nou de film gezien en ze proberen zich aan het verhaal te houden maar naar mijn idee is dat jammer genoeg mislukt.

De personages zijn wel redelijk ,luce lijkt alleen echt geen 17 .In de boeken wordt het verhaal gewoon meer uitgediept ,nu is het oppervlakkig en lijkt luce wel een stalker.De engelen vind ik eigenlijk leuk gelukt .Ik denk dat er veel meer uit had kunnen komen als ze zich meer aan de boeklijn hadden gehouden.De boekenserie is gewoon een heerlijke serie .Ik ben dan wel niet de doelgroep maar ik heb ze met plezier gelezen .Dit is een trilogie en eigenlijk hoop ik dat deel 2 toch komt ( meer naar de verhaal lijn) .

avatar van Dying Rose

Dying Rose

De FALLEN-reeks steekt met kop en schouders bovenuit wat YA-universa betreft. Bijgevolg haalt een adaptatie nooit hetzelfde niveau, maar de vele slechte keuzes doen pijn. Zonder enig besef dat dit verhaal te groot is voor anderhalf uur, resulteert dit in een gehaaste vertelling waarin strikt het noodzakelijke gebeurt en personages geen deftige evolutie ondergaan. Daarnaast is de technische onkunde opmerkelijk. Geen film of serie ontloopt fouten omtrent match on action, maar hier is het huilen met de pet op. Vreselijke slow-motions en vreemde overgangen erbovenop en het wordt gauw een gênante bedoening.

Hicks benut de kans niet om zich interessante karakters eigen te maken. Tuurlijk draaien de engelen rond Luce en Daniel, maar het is triest hoe Arriane, Gabbe, Roland, Cam, Molly en daarnaast Penn en Todd enkel incidenteel een zin mogen uitkramen. Gelukkig is de casting perfect en halen de engelen genoeg uit zichzelf ondanks de erg kleine zandbak waarin ze mogen spelen. De tortelduifjes delen ook nog eens een gebrek aan chemie dat gemakkelijk vermeden had kunnen worden indien de cineast hen de tijd en middelen had gegeven. Het lijkt alsof elke scène slechts één take verschafte.

Een film maak je vnl. in de montagekamer en ook hier geeft Hicks er een eigen sadistische draai aan door de beelden verder de nek om te draaien. Over het wtf-snel afgerammeld einde zwijg ik nog. Ik kan Fallen niet anders benoemen dan een parel die verkracht werd door een impotente regisseur die geen moeite doet het maximum uit zijn acteurs en verhaal te halen. Waar is Kechiche als je hem nodig hebt?

Als de bovennatuurlijke liefde audiovisueel wordt verder gezet ben ik zeker van de partij, maar liefst met een competent persoon aan het roer. Dat Lauren Kate het goedkeurt mag een wonder heten (alhoewel kotsen in het bijzijn van Hicks niet erg geapprecieerd zou worden), net als het feit dat de film naast alle pijnpunten toch enigszins vermakelijk blijft. Zowel de fans als haters blijven hier beter uit de buurt. Enkel voor de diehards van de saga blijft vertoeven in dit universum - met eender welke acteur of regisseur - sowieso een paradijs.

avatar van soom

soom

Shot the door, this is a lockdown.

Haha, die quote.

Een vleugje Twilight, een briesje van Beautiful Creatures, dat is wel in een notendip deze film.

Prettig om naar te kijken, met een bepaalde, geweldige sfeer, maar voor mij is dit dus niet zo goed als de beide genoemde films. Ik heb ook waarschijnlijk meer met de 'elementen' uit Twilight/Beautiful Creatures.

Best mooi in elkaar gezet dus, solide genoeg om wat te blijven nagalmen.

avatar van Phantasm

Phantasm

Niet echt mijn ding, je moet ervan houden.