• 8.564.379 stemmen

Alternatieve titel: The Stolen Airship

Oorsprong: Italië / Tsjechoslowakije

Geregisseerd door: Karel Zeman

Met onder meer: Hanuš Bor, Jan Čížek en Jan Malát

IMDb beoordeling: 7,3 (597)

Oorspronkelijke taal: Tsjechisch

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Ukradená Vzducholod'

Nemo redt een aantal schipbreukelingen en laat hen zijn onderwaterstad zien. Als zij echter willen vertrekken, verbiedt hij dat, omdat hij bang is dat ze de plaats van zijn stad zullen verraden. Ze beramen een ontsnapping. Naar de roman van Jules Verne.

image

avatar van Baggerman

Baggerman

Nou, deze film levert wel duidelijk het bewijs dat Zeman voor Terry Gilliam een inspiratiebron is geweest!!!! De film zit vol gekkigheidjes die Gilliam later in zijn tussenfilmpjes in Monty Python nog eens door zou voeren.

Het maakt de film goed uit te kijken en speels. Het is me niet geheel duidelijk of de film bedoeld is voor volwassenen of kinderen, maar beiden kunnen de film gerust kijken, alhoewel de de speciale effecten ingehaald zijn door de tijd vergeleken bij wat we nu gewend zijn. Leuk en origineel!