Nightingale (2014)

geregisseerd door Elliott Lester
met David Oyelowo, Heather Storm en Barlow Jacobs

Peter Snowden staat op het punt om Beasly weer te ontmoeten. Deze is een oude vriend uit het leger en Peter houdt niet alleen van Beasly, hij is door hem geobsedeerd. De op handen zijnde ontmoeting zorgt ervoor dat Peter in een negatieve spiraal terechtkomt.

Deze te literair overkomende, te theoretische en symbolische one-man show over de neerwaartse gedachtespiraal (of totale gekte) van een man, die veroorzaakt werd door een laffe daad, kwam over als een theaterproductie. De film werd geheel en al gedragen door een indrukwekkende, veelzijdige en degelijke David Oyelowo die zorgde voor een claustrofobisch gevoel.

avatar van keukenzout
Hoewel hier en daar misschien wat theatraal geacteerd greep deze film mij direct bij mijn spreekwoordelijke ballen. Fascinerende cinema!