El Canibal (1980)

Spanje / Frankrijk / West-Duitsland
Horror / Avontuur

geregisseerd door Jesús Franco
met Al Cliver, Ursula Buchfellner en Antonio Mayans

Laura Crawford is een model dat gekidnapt wordt door een bende terwijl ze werkzaam is in Zuid-Amerika. Ze nemen haar mee naar de jungle om haar daar vast te houden. Ze eisen een grote som geld. Een avonturier wordt op de zaak gezet. Zijn naam is Peter Weston en hij trekt het oerwoud in om haar te redden. Zijn bijnaam is 'Devil Hunter' en hij zet alles op alles om haar te bevrijden uit de handen van het geboefte, dat samenwerkt met de lokale junglebevolking.

avatar van Hemdale
Franco probeert hier ook even met de kannibaal film rage van toen d'r tijd mee te doen, geen slechte film maar natuurlijk niet te vergelijken met meesters der kannibaal films Holocaust en Ferox.

De kannibalen in deze film vond ik er af en toe wat uitzien als voetbal supporters vanwege de schmink, wat het allemaal ook best grappig maakte.

Laat je trouwens ook niet misleiden door de titel, door Sexo denk je misschien gauw aan een erotische (wat je waarschijnlijk ook al gauw gaat denken bij een Franco film) kannibaal film maar dat bleek niet zo te zijn meer dan af en toe een blote borst in beeld krijg je niet te zien.

De hoofdrol was voor Al Cliver die ik al tig keer in andere Italiaanse films gezien heb waaronder Fulci's Beyond en Zombie, waarschijnlijk was hij in deze film wel de beste acteur van ze allemaal, maar nog niet geweldig.

Conclusie: leuke film voor tussendoor maar geen toevoeging aan de toppers der kannibaal films.

avatar van otherfool
Een wel bijzonder matige kannibalen film, en zoals killalot al meldde weinig sexo voor een Franco. Dan blijft er weinig te genieten over, want voor de acteerprestaties of het verhaal hoef je het natuurlijk niet te doen...

1*.

dinoman
troep film

avatar van Querelle
Geweldige poster!

avatar van Die Hard,Willis
Erg leuk, deze take van Franco op het kannibalen genre. Dit keer geen hele groep kannibalen die achter een stel backpackers aan gaat. Alhoewel je wel een groepje inboorlingen hebt.

Al Cliver doet het weer leuk! En de gore scenes zijn zeker niet verkeerd. Broeierig, Italiaans sfeertje...terwijl het geeneens een Italiaanse film is. Lekkere euro exploitation film!

Voorlopig een mooie 3,5 ster!

avatar van kirk douglas
de beschrijving hierboven klopt volgens mij niet en de poster evenmin. desondanks een betere film van franco.hij herinnerde me aan porno holocaust en oassis of the living dead.hij is gelukkig een stuk beter dan die twee.

avatar van chevy93
'Chained maidens are offered in supplication and the devil demonstrates eating pussy in a grossly excessive literal manner'

Gezellig!

avatar van movie acteurs
Och... wat een amusante film weer . Tjonge jonge, het lijkt wel of alleen Franco hier mee kan komen.

El Canibal, ofwel "Devil Hunter" is een zeer matige film. Het is inderdaad geen erotische kannibalen film, maar er worden toch wel wat close ups gemaakt van de poesjes. Het verhaal stelt natuurlijk niet veel voor. En over het acteerwerk kan je sowieso gaan lopen klagen. De special effects zijn ook zeer matig. Het einde is voorspelbaar. Er zitten ook een aantal gevechten in maar die zien er niet al te best uit, beetje eentonig zelfs. Montage is ook beroerd. Franco kan je best entertainen (met z'n bizarre werkjes). Maar voor de tien minuten kreeg ik bij deze film al de walen onder mijn ogen. Vermoeiende flut die een 1,0 krijgt vanwege Al Cliver.

avatar van mikey
Ik ben in slaap gedwongen door deze film... de eerste 20 minuten waren te slecht. Alsof Franco in slechts een halve dag het script heeft geschreven, acteurs heeft geregeld en wat plaatjes heeft geschoten.. maar wie weet probeer ik het nog eens een keer.

avatar van movie acteurs
Alsof Franco in slechts een halve dag het script heeft geschreven

Dit was oorspronkelijk ook niet het idee van Franco. Julian Esteban kwam hier mee aan. Dit had ik gehoord in een interview die op de Severin dvd stond, maar heb ik sinds November niet meer uit de kast getrokken. Ik weet wel dat Franco zelf, absoluut geen fan is van de kannibalen films en dat hij er eigenlijk geen een wilde maken.

avatar van alexspyforever
De film duurt 100 minuten en dat is erg lang voor een film waarvan het verhaal op een bierviltje past. Karakterontwikkeling is er niet, de gevechten zijn lachwekkend slecht vooral dat laatste waarbij die zwarte zombie kannibaal poogt de held op zijn handen te trappen zodat hij van de rotsen valt maar dat is duidelijk maar een streling en vervolgens zwaait de held met een stok in het ijle en dan blijkt die plots in het oog van zijn belager te zitten haha. Vervolgens gaan ze verder met wat worstelen dat eerder op een balletnummer lijkt. . Film moet het vooral hebben van wat blote dames af en toe, een van de bad guys met een irritant lachje en een soort kannibaal zombie die zich met een constant rochelend geluid zijn aankomst bekend maakt.