The Strange Affair of Uncle Harry (1945)

Alternatieve titels: Guilty of Murder? | Uncle Harry

Film noir / Drama

geregisseerd door Robert Siodmak
met George Sanders, Ella Raines en Geraldine Fitzgerald

De vrijgezel Harry Melville Quincey is hoofdontwerper bij een lakenweverij in een kleine stad. Hij woont samen met zijn twee egoïstische zusters: de glamoureuze en hypochondrische Lettie en de klagerige weduwe Hester. Harry’s hechter wordende relatie met zijn nieuwe collega Deborah Brown belooft eindelijk geluk, maar hij wordt gedwarsboomd door eerst een passieve, maar dan in toenemende mate actieve, weerstand door één van zijn zusters. Zal Harry vervolgens zijn toevlucht zoeken tot wanhopige maatregelen?

in 2003 waren er veel minder posterscans online te vinden. Denk dat ie niet online stond, anders had ik die wel geplaatst.
Stuur maar een correctie in als je wil.

avatar van Dogie_Hogan
Deze Australische poster is inmiddels achterhaald.
Als 't goed is, staat er nu de Amerikaanse.