Nobody Lives Forever (1946)

Drama / Film noir

geregisseerd door Jean Negulesco
met John Garfield, Walter Brennan en Geraldine Fitzgerald

Nick Blake (John Garfield) is een tragische ex-militair annex gokbaas. Na een verblijf in een militair hospitaal keert hij terug naar zijn thuisbasis Manhattan waar hij ontdekt dat zijn lief het met een ander houdt; een 'ander' die hem ook nog eens 50.000 dollar lichter heeft gemaakt.

avatar van mrklm
Acceptabel, maar routinematig romantisch drama waarin een WOII-soldaat terugkeert naar zijn liefje en ontdekt dat die zijn spaargeld heeft verbrast door een roekeloze investering in een nachtclub. Nick Blake [John Garfield] wil zijn twijfelachtige praktijken van voor de oorlog eigenlijk achter zich laten, maar gebrek aan geld en een hernieuwde kennismaking met Pop Gruber [Walter Brennan] verleiden hem tot het meewerken aan een zwendelzaakje dat ten koste moet gaan van rijke weduwe Gladys Halvorsen [Geraldine Fitzgerald]. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en Nick valt als een blok voor zijn beoogde slachtoffer. Oeps! John Garfield is altijd de moeite van het bekijken waard en er zijn genoeg interessante karakters om de boel interessant te houden. Heel origineel is het echter niet.