Ajax: Daar Hoorden Zij Engelen Zingen (2000)

2,85

Nederland
Documentaire / Sport

geregisseerd door Roel van Dalen

Roel van Dalen weeft in deze film drie verhaallijnen door elkaar. Hij volgt het eerste elftal tijdens hun dramatisch verlopen honderdjarige jubileumseizoen 1999-2000 en maakt duidelijk hoezeer Ajax achter de schermen als een bedrijf wordt bestuurd. Tegelijkertijd werpt hij een blik op de jeugdafdeling, waar hoopvolle kindertjes al jong leren hoe hard de weg naar de top is. Bovendien gaat Van Dalen mee naar de voetbalschool die Ajax in Ghana heeft geopend, en waar Ajax-scouts op zoek zijn naar nieuwe talenten om mee terug te nemen naar de polder.

167 BERICHTEN 4 MENINGEN

geplaatst: 31 augustus 2005, 22:34 uur [permalink]
gemaster schreef:
Triester dan dit kan bijna niet. Ik had toch wel wat meer verwacht van de mensen hier.

Zo vreemd is het niet. Voordat ik deze keek wist ik gewoon al dat die halve ster zou komen.

avatar van BoordAppel

geplaatst: 31 augustus 2005, 22:37 uur [permalink]
Dan hoor ik graag wat er zo slecht aan deze docu is dat ie een 0,5 verdiend.

avatar van mikoz
geplaatst: 31 augustus 2005, 22:50 uur [permalink]
Ja dat zat er aan te komen !

Een van de schaarse films die meer word beoordeeld over het onderwerp ''ajax'' dan om de kwaliteit want die is uiteraard goed , dan vind ik 2.8 nog een redelijk gemmidelde als je je bedenkt dat bijna alle anti-ajax users hier een 0.5 voor geven.

Beetje slap maar ik begrijp het wel had ik denk ik ook wel gedaan tegen een Feyeno*rd film.

geplaatst: 31 augustus 2005, 22:57 uur [permalink]
Och ja, weeet niet hoe ik een documentarie moet raten, zie er namelijk bijna nooit 1tje. Deze heb ik toevallig paar jaar terug op TV gezien en tja ben ajax fan....

Laten we ze is de voordeel van de twijfel geven. 3*

@ Mikoz, alle anti Ajax lui geven een lager cijfer, klopt. Maar de Ajax-fans geven op hun beurt ook weer hogere cijfers vanwege hun clubje. Dus zoveel maakt het niet uit.

geplaatst: 31 augustus 2005, 23:02 uur [permalink]
Zielig dat mensen 0.5* geven omdat het over de club gaat waar ze jaloers op zijn. Kijk er dan helemaal niet naar!
Trouwens, Ajax komt er niet bepaald goed vanaf in deze docu, eigenlijk zouden jullie de maximale score moeten geven..

geplaatst: 31 augustus 2005, 23:02 uur [permalink]
BoordAppel schreef:
Dan hoor ik graag wat er zo slecht aan deze docu is dat ie een 0,5 verdiend.

Mannen in witte shirtjes met een rode streep door het midden, en mensen met sjaaltjes waar a.j.a.x. op staat. Het lelijkste wat er is op aarde.

geplaatst: 31 augustus 2005, 23:03 uur [permalink]
Maar nogmaals: wat is er zo slecht aan de docu ?

geplaatst: 31 augustus 2005, 23:04 uur [permalink]

We gaan toch niet echt zo'n discussie houden. Kan een mod dit misschien allemaal even verwijderen ofzo?
Komop zeg..

geplaatst: 31 augustus 2005, 23:06 uur [permalink]
Quido schreef:
Maar nogmaals: wat is er zo slecht aan de docu ?

Het onderwep?

geplaatst: 31 augustus 2005, 23:10 uur [permalink]
Zielig en niet objectief...

Maar doe waar je zin in hebt

avatar van BoordAppel

geplaatst: 31 augustus 2005, 23:12 uur [permalink]
Pfoe als iedereen zo zou stemmen .

geplaatst: 31 augustus 2005, 23:13 uur [permalink]
Leno schreef:
omdat het over de club gaat waar ze jaloers op zijn.

avatar van Redlop

geplaatst: 31 augustus 2005, 23:16 uur [permalink]
Naomi Watts schreef:
...Voordat ik deze keek wist ik gewoon al dat die halve ster zou komen...

Ik zou bijna durven zeggen: voordat je een film met Naomi Watts gezien hebt geef je 5*. Maar dat doe ik maar niet...misschien zien we elkaar binnenkort nog ergens

geplaatst: 31 augustus 2005, 23:18 uur [permalink]
Ik kan erin komen dat een film die niet over je club gaat minder boeiend is, maar om dan (al dan niet bij voorbaat) al resoluut een 0,5 uit te delen is vrij kinderachtig. Er zijn ook acteurs en actrices die mij niet zo liggen, ga ik toch ook niet meteen een 0,5 uitdelen ?

geplaatst: 31 augustus 2005, 23:22 uur [permalink]
Ligt jaloezie niet ten grondslag aan dit kinderachtige gedrag? Doorgaans is dat wel zo, de haat (die ontstaat uit jaloezie) van ´de kleine´ ten opzichte van ´de grote´ is altijd groter dan andersom. Maar misschien heb jij een andere reden..

geplaatst: 31 augustus 2005, 23:27 uur [permalink]
Redlop schreef:

NEC staat ook weer voor de deur dus het zal heel goed kunnen.

Ik heb deze docu wel gezien, zonder hem te zien had ik niet gestemd maar aangezien mijn interesse in Ajax 0,0 is had ik die 0,5 gewoon verwacht. En dan over het Watts scenario, ik heb 4 films van haar op 5* staan dus dat valt reuze mee. Ik heb zelfs een film van haar op 1* staan maar er zijn wel wat van fans (ook op MM) die elke film van hun idool 5* geven, vind ik zeer onterecht.

geplaatst: 31 augustus 2005, 23:27 uur [permalink]
Ik heb sowieso al nooit veel gesnapt van die fanatieke clubhaat. Stel (even een algemene vraag) : je kent mij enkel via dit forum, kunt goed met me overweg (erg goed zelfs) en we spreken ergens af. Kom ik daar aanlopen in een Ajax shirt, ben ik dan ook gelijk een klootzak en loop je snel weg ? Vrij hypocriet.

geplaatst: 31 augustus 2005, 23:30 uur [permalink]
De meeste van mijn vrienden zijn Ajacied, ik haat Ajax niet ik hou wel van de sportieve strijd tussen de twee clubs. Niks mis met Ajax supporters alleen de club kan mij dus niet boeien maar haat komt er niet bij kijken.

avatar van gemaster
geplaatst: 31 augustus 2005, 23:56 uur [permalink]
Maar je bent wel zo zielig om deze alleraardigste docu te waarderen met het laagst mogelijke cijfer?

Ik ben ook geen Ajax fan, maar je kan toch objectief naar zo'n film kijken?

geplaatst: 1 september 2005, 00:06 uur [permalink]
Tuurlijk maar mijn grootste eis voor een docu is dat hij mij intrigeerd maar dat was zeker niet het geval. Dat had ik van tevoren al kunnen weten maar toendertijd wou ik hem gewoon gezien hebben. De docu zelf is aardig gemaakt alleen interesseerde het mij helemaal niks. Vandaar die 0,5*, het is ook niet zo dat ik zuinig ben met het geven van halve sterren.

Docu's zijn sowieso niet voor mij gemaakt, ze scoren extreem laag of het moet een onderwerp hebben die ik echt heel interessant vindt.

kappeuter (moderator)
geplaatst: 1 september 2005, 00:08 uur [permalink]
Naomi Watts schreef:
Dat had ik van tevoren al kunnen weten

Why?

geplaatst: 1 september 2005, 00:12 uur [permalink]
Aangezien ik Ajax allesbehalve een interessante club vindt. Tuurlijk is er wel een kans dat ik het interessant zou kunnen vinden maar aangezien ik erg moeilijk ben wat docu's betreft en dan nog over een club die mij erg weinig interesseert, dan had ik dit wel kunnen verwachten.

geplaatst: 1 september 2005, 08:14 uur [permalink]
Goh, wat een klein speldenprikje toch voor zware discussies tot gevolg kan hebben... Ik zou bijna zeggen dat die 1-2 nog behoorlijk dwars zit

PS Stem verwijderd, een laag aantal stemmen is wellicht nog beter dan een laag gemiddelde.

avatar van gemaster
geplaatst: 1 september 2005, 10:01 uur [permalink]
Ach speldenprikje, het valt me gewoon vies tegen van sommige mensen hier. Het is erg kinderachtig gedrag. Zoiets verwacht je van infantiele hooligans, maar niet van normale mensen.

avatar van predator
geplaatst: 1 september 2005, 13:16 uur [permalink]
Ben een fanatieke 010-fan, maar deze film over 020 beviel me erg goed. Vooral de kleedkamerscenes en de scenes over de voetbaljeugd vond ik erg boeiend.

avatar van mikoz
geplaatst: 1 september 2005, 13:26 uur [permalink]
Jep mee eens. Buiten dat ik een Ajacied ben vond ik die film opzich ook al erg boeiend .

geplaatst: 1 september 2005, 16:40 uur [permalink]
Reinbo schreef:
die 1-2 was terecht, zit er totaal niet mee. Maar om zo zielig te gaan stemmen gaat wat ver.

PS stem verwijderd (...)

Dus je geeft ook nog toe dat je hem niet gezien had ?

kappeuter (moderator)
geplaatst: 1 september 2005, 16:44 uur [permalink]
Joh laat het rusten. Deze discussie is al genoeg uitgemolken nietwaar?

avatar van otherfool
geplaatst: 28 november 2005, 20:53 uur [permalink]
Interessante docu, dit kijkje achter de schermen bij Ajax. De scenes in Afrika zijn onvergetelijk.

3,5*.

geplaatst: 28 november 2005, 23:01 uur [permalink]
Ze hadden dit sezoen weer zo'n docu moeten draaien