Gli Esecutori (1976)

Alternatieve titels: Street People | The Sicilian Cross | The Man from the Organization

Italië
Actie / Misdaad

geregisseerd door Maurizio Lucidi
met Roger Moore, Stacy Keach en Ivo Garrani

Advocaat Ulysses (Roger Moore) raakt betrokken bij drugssmokkel. Charlie (Stacy Keach) schiet hem te hulp en samen sporen ze de smokkelaars op. Ook proberen ze de moordenaar van de vader van Ulysses te vinden.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Een bij vlagen slecht politiefilmpje met een ongeloofwaardig verhaal dat overgoten wordt met nogal gedateerde en soms belachelijke actie. De goede cast ten spijt is dit echt niet de moeite waard. Matig.

avatar van thunderball
Moore maakte in de jaren '70 vaak rare filmkeuzes, vaak om een producent, of regisseur een plezier te doen, of om met zijn vrouw in haar geboorte land Italie tussen de opnames een tijd te kunnen zijn. Deze film is daar weer een voorbeeld van.

Moore hier als half Italiaans is met zijn typische Britse persoonlijkheid nou niet echt geloofwaardig. De film bevat verder standaard jaren '70 actie en is nergens erg bijzonder.
Als komisch-actie duo zijn Moore en Keach een mindere variant op The Persuaders.
Het is dat ik een Roger Moore fan ben, maar anders had ik zelfs nog nooit van deze film gehoord.

Een vijf, ofwel 2,5 ster.

avatar van Quentin
Italiaanse actie, fris en luid maar vaak rommelig, gecombineerd met de charme van Roger Moore en Stacy Keach, weet de volle speelduur te boeien maar schiet op heel veel punten te kort. De Duitse DVD ziet er prachtig uit, een aanrader voor de liefhebbers. 2,5*

avatar van badfans69
Quentin schreef:
De Duitse DVD ziet er prachtig uit, een aanrader voor de liefhebbers. 2,5*

Inderdaad een aanrader
Duitse Cover link

avatar van thunderball
Volgende maand komt er in Duitsland een blu ray uit met gelijksoortige cover als de vroegere dvd. Die was al van zeer goede kwaliteit, of de blu ray nog echt veel beter zal zijn, valt dan ook te betwijfelen, daar ik niet denk dat ze de moeite nemen een film als deze eerst te gaan restaureren en/of op poetsen.

avatar van thunderball
Tijdje terug de Duitse blu ray ontvangen en bekeken.
Goede kwaliteit, zowel qua beeld en geluid en verplichte kost voor alle Moore fans.