Street Smart (1987)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Jerry Schatzberg
met Christopher Reeve, Morgan Freeman en Mimi Rogers

Jonathan Fisher (Reeve) weet zijn idee voor een reportage te verkopen aan een prestigieus blad. Het moet een portret van een pooier worden, maar omdat niemand aan zijn verhaal wil meewerken, zuigt hij alles uit zijn duim.

avatar van jordybeukeboom
Oscarnominatie voor Freeman

De film begint zeer saai, maar naar het einde toe begint het verhaal toch een beetje vaart te krijgen.
Al is alles wel wat voorspelbaar.
Bovendien vind ik de prent totaal verkeerd gecast, ook Christopher Reeves en Morgan Freeman zijn niet goed in hun rol.
Het had toch wel beter gekund.

Morgan Freeman en Kathy Baker speelden beter dan ex-superman Christopher Reeve (al was hij niet slecht) in dit misdaaddrama over een ambitieuze jonge journalist die een moord verzon. Jammer ook van de onnodige subplots die het intrigerende verhaal (en de finesse) nodeloos onderuit haalden.