Being Julia (2004)

Canada / Verenigde Staten / Hongarije / Verenigd Koninkrijk
Drama / Komedie

geregisseerd door István Szabó
met Annette Bening, Jeremy Irons en Bruce Greenwood

Julia Lambert is een succesvol actrice, beroemd in heel Engeland, en al jaren getrouwd met haar agent, Michael. Niemand ziet haar zorgen over haar ouder wordende uiterlijk en wilde echtgenoot. Een ontmoeting met Tom, een bewonderaar van haar acteerwerk, zorgt voor een nieuwe liefde en passievolle affaire.

opener van het eerstvolgende Toronto festival:

avatar van wal
wal
Aardige film van een actrice die worstelt met haar afnemende roem en schoonheid. Een film die het echt waard is om een keer te gaan kijken. De emoties/intriges/manipulaties e.d. waren goed uitgewerkt. Het einde zat verder ook goed en verrassend in elkaar. Al met al een boeiende film, maar voor mij niet echt een topper.

avatar van bob de niro
aardige film inderdaad met een hele goeie benning in de hoofdrol!maar heel boeiend vond ik het nou ook weer niet!3***

avatar van 93.9
Szabo.. Al verscheidene film van deze regisseur gezien. Stuk voor stuk goede films. Zeker met een script als deze moet ik wel uit de vingers kunnen.
Hoewel ik er meer van verwacht heb, geef ik er een ruime voldoende voor.
Kwa enscenering had er wel wat meer in gezeten.