Wanted: Dead or Alive (1986)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Gary Sherman
met Rutger Hauer, Gene Simmons en Robert Guillaume

De voormalige CIA-agent (Rutger Hauer) wordt ingeschakeld bij de opsporing van een terrorist die vermomd als rabbi de VS is binnengekomen. De vriend en vriendin van de agent worden het slachtoffer van deze jacht.

kappeuter (moderator)
'They said it couldn't happen in America'. Bush zei: 'Wanted: dead or alive'. En Rutger Hauer, onze held, gaat Osama pakken...
Vermakelijke film, lang geleden gezien, dus weet er verder niets over te zeggen

avatar van geronimo
Gene Simmons?! Wist niet dat ie ook acteerde.

kappeuter (moderator)
Ken je die dan ? Is 't nu een regisseur of zo ?

Gene Simmons is die gast met die lange tong van Kiss. Zat ook in Runaway (die film met Tom - Magum - Sellick)

avatar van geronimo
Oh Jos2 kent 'm ook, zie ik.

Gene Simmons speelt bas in Kiss.
Hij is ook acteur, schrijver, producer en entrepreneur

avatar van mikey
Blonde held tegenover een Arabische schurk. B-film voor de videomarkt. vond het toen maar zonde van mijn zakcentjes. Gene is zoals altijd weer vermakelijk. Hij is vooral bekend van die 5000 vrouwen die ooit bij hem in bed lagen (niet tegelijkertijd ). Hij was die man met die vleermuisvleugels op zijn gezicht in die kiss clip waarin hij tongde met zijn basgitaar. 2

O ja Gene Simmons die gast met die lange tong en dat bloed.

Standaard actiefilm die nauwelijks uitsteekt boven het gros. Hauer speelt best aardig, al is zijn rol vrij saai. Een macho rol had beter gepast bij hem en de film. Simmons heeft een vrij ondankbare rol waarin hij weinig kan laten zien.
De actiescenes zijn redelijk, en er valt af en toe wat te lachen. Best vermakelijk maar niets meer dan dat.

Reinbo
Maar wel een goede oneliner: 'Fuck the bonus'.

Ja die was wel grappig, alleen waren er te weinig van die oneliners..

Hauer was nog wel aardig om naar te kijken. De film zelf was niet best.

avatar van DiDa
Na heel vaak de bad guy vertolkt te hebben speelt Hauer hier een "good guy". Hij speelt het standaard type actieheld. En dat betekent: aan alle regels lak hebben, machogedrag, alle bad guys een first class ticket to hell geven en daarbij lekkere one-liners gebruiken. Meer willen we toch niet zien in een jaren 80 actiefilm?

Het verhaal is, zoals altijd bij dit soort films, niet geweldig. Maar het biedt wel genoeg mogelijkheden om een goede actiefilm te maken. Die mogelijkheden zijn door de makers ook goed benut. We zien lekker veel machogedrag, actie, humor en een overtuigend spelende Hauer. De film neemt zichzelf helemaal niet serieus en dat is nu net één van de sterkste punten van de film. De makers weten hoe je een goede en vermakelijke actiefilm moet maken. Actiefans zoals ik, zullen dan ook genieten van deze film.

Hauer is cool (Fuck the Bonus), de actie is vet, de humor lekker cynisch. Dat zijn de punten waardoor deze actiefilm boven de gemiddelde actiefilm uitstijgt. 3 sterren.....

Leuk om de gitarist van Kiss te zien als acteur.
13 in een dozijn verhaal.
Wel heel erg explosief einde

avatar van sinterklaas
Leuke film.

Rutger Hauer met een rol van een keiharde cop en met als vijanden een stel arabieren

Redelijke film, niet verrassend maar wel grappig om een keer te zien. Na Runaway is dit de tweede filmrol van Gene Simmons. Hij speelt inderdaad een soort Osama Bin Laden. Hij heeft alleen erg weinig tekst. Verder is het verhaal van dertien in een dozijn, maar in dit genre zijn wel slechtere films te bedenken.

avatar van StevenMighty
Een aardige jaren '80 actiefilm.

Rutger Hauer als premiejager en Gene Simmons van Kiss als terrorist, een aparte maar leuke combinatie.

Hauer is erg geschikt voor de rol al had hij wat meer pit in z'n personage mogen stoppen van mij, het was me nu iets te rustig allemaal. Wel cool en bad.
Simmons heeft dan weer alles in huis om een echte slechterik te zijn: z'n hoofd, z'n houding,.. Maarja wat wil je als je andere baantje een vuur en bloedspuwende vleermuis is

Het verhaal was typisch maar goed genoeg uitgewerkt.
De CIA mannen die hem steeds hinderen in z'n werk waren best irritant.

De film eindigde nog met een gave knaller.

3 sterren

avatar van Gang_Star
Een leuke rol van Rutger Hauer als bad ass bountyhunter. Film heeft een goede sfeer en goede actiescènes. Qua verhaal heeft het maar weinig om het lijf, maar het vermaakt wel. Leuk ook dat 'explosieve' einde.

avatar van knusse stoel
mikey schreef:

KISS - I Was Made For Lovin' You [Official Music Video] - YouTube
Te beginnen op 02.56u, daar vind je de tong en de gitaar met Gene.

Kiss - I Love It Loud - YouTube
Op 01.55u vind je de afwijking van Gene in beeld

avatar van Left4Dead
Volle ster d'r bij op, dat dankzij Rutger. Maar Simmons doet het, net als in Runaway, ook erg goed, de man heeft de kop voor boefje spelen. Simpel verhaal maar leuk acteerwerk zorgt voor vermaak.