A Delicate Balance (1973)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Canada

geregisseerd door Tony Richardson
met Katharine Hepburn, Paul Scofield en Lee Remick

Een familie vol neuroten en probleemgevallen krijgt bezoek van een aantal oude vrienden, die uiteindelijk besluiten om defintief in te trekken. Dit levert de nodige problemen op.

Alleen gedreven en onderlegde toneelliefhebbers zullen van deze film kunnen genieten.
De film steunt op absurde situaties en even onappetijtelijke personages, druipend van pessimisme en cynisme, maar gelukkig vertolkt door een stel uitstekende acteurs waaronder Kate Reid zelfs een Golden Globenominatie aan over hield.
Op één locatie verfilmd en uitsluitend steunend op de stekelige gesprekken (of zijn het discussies), een niet bepaald sappige belevenis.