Mambo Italiano (2003)

Canada

geregisseerd door Émile Gaudreault
met Luke Kirby, Ginette Reno en Paul Sorvino

De wereld van Maria en Gino stort in elkaar wanneer hun zoon besluit op zichzelf te gaan wonen. "What is so wrong with living with your parents until you get married?" vragen ze hem. Ze zijn opgelucht wanneer ze horen dat Angelo's jeugdvriend Nino bij hem intrekt. Nino is immers een oude vriend van de familie en een politieagent. De geruststelling is slechts van korte duur wanneer blijkt dat Nino en Angelo meer delen dan slechts een woonruimte, ze zijn namelijk verliefd op elkaar. Op temperamentvolle Italiaanse wijze breekt de hel los en met het algehele afgrijzen klinkt er ook een roep om hulp. Na het aanvankelijke ongeloof volgt de regelrechte verontwaardiging. De jongens zijn gewoon de weg kwijt en er moet zo snel mogelijk iets aan gedaan worden om ze weer op het rechte pad te krijgen. De messen zijn geslepen en de strijd kan beginnen, "tutta la famiglia (de hele familie)" trekt ten strijde!

Een titel van een matig liedje van Dean Martin naar mijn mening, als Dean Martin fan en kenner.

Nee hoor, Mambo Italiano is juist een geweldig liedje . Ik weet alleen niet of het origineel wel van Dean Martin is.

Ik ken bijna zijn hele ouvre, op enkele na!ja dit is een vertaalt liedje, uit de prachtige Italiaanse taal. 'Volare' is ook gewoon een engelse versie. Net als zoveel franse liedjes van hem.

(A boy went back to Napoli because he missed the scenery)
(The native dances and the charming songs)
(But wait a minute something's wrong)
('cause now it's)
Hey mambo, mambo Italiano hey hey mambo mambo Italiano
Go go go you mixed up Siciliano
All you Calabrese do the mambo like-a crazy with the
Hey mabo don't wanna tarantella
Hey mambo no more mozzarella
Hey mambo mambo Italiano try an enchilada with a fish baccala
Hey goomba I love how you dance the rumba
But take some advice paisano learn-a how to mambo
If you're gonna be a square you ain't-a gonna go anywhere
Hey mambo mambo Italiano hey hey mambo mambo Italiano
Go go Joe shake like a tiavanna
E lo che se dice you get happy in the pizza when you
Mambo Italiano

niks mis met dean martin, maar teksten schrijven was nooit zijn sterkste punt

avatar van moviefreak#1
Was een heel relaxede film en daar was de hele zaal het mee eens nadat ze al ruim 58 uur wakker waren. Hij is niet traag en bevat verder geen overbodige sexscenes tussen de mannen. Een 2 1/2 toch zeker wel.

Frisse en grappige film. 4 sterren.

avatar van titan
moviefreak#1 schreef:Hij bevat verder geen overbodige sexscenes tussen de mannen.

Huh? Wanneer is volgens jou en sexscene tussen mannen overbodig en wanneer niet?

avatar van titan
Bij vlagen hilarische komedie, die niet zozeer over homoseksualiteit gaat maar meer over een jongeman die zich ontworstelt aan het keurslijf van zijn ouders (immigranten uit Italie die leven alsof ze nog in Italie wonen). Wel triest om te zien dat er nog mensen zijn als Nino die hun eigen identiteit zo ontkennen en zichzelf op die manier ongelukkig maken. 3,5*

Peter schreef:

Frisse en grappige film. 4 sterren.

Bijgesteld naar 3.5 sterren.

titan schreef:

Alle sexscenes (waarvan er hier dus geen waren..)

avatar van titan
Tsja, ik vind elke sexscene waar een vrouw bij betrokken is overbodig .

titan schreef:

Tsja, ik vind elke sexscene waar een vrouw bij betrokken is overbodig .

Humz...

Humz?

avatar van bioscoopzaal
Erg aangename, charmante film, al is het script soms wat rommelig en lijkt de film qua opbouw meer op een sitcom. Gelukkig zijn er nog de enthousiaste acteerprestaties van Paul Sorvino en Ginette Reno als de hyperdramatische ouders die de film met gemak overeind houden. My Big Fat Greek Wedding, maar dan op z'n Italiaans. En met homo's.

3 sterren.

avatar van Freud
Wat stelt deze film bedroevend weinig voor! Ik dacht even dat het nog wel een leuk filmpje zou worden, maar het is allemaal zo rommelig, bovendien heb ik nog maar zelden een verhaal zo slecht verteld weten worden (het scenario trok gewoon nergens op) Dat de personages karikaturaal zijn had ik wel al verwacht, maar ze zijn bovendien niet eens interessant om naar te kijken. Het einde wordt afgeraffeld en is dan ook nog eens rampzalig idioot. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar de film is soms best wel grappig, visueel is hij origineel, en de muziek is nogal overdreven maar soms best leuk. Maar het geheel is zo ondermaats en teleurstellend, dat ik er niet meer dan 1 ster voor kan en wil geven.

avatar van Pepito
Gewoon een leuke frisse film met weinig kapsones.
Veel aandacht voor kleur en vormgeving.
Het gaythema is vrij luchtig verwerkt.
Hier en daar misschien iets té.
Soundtrack is erg aanstekelijk.

avatar van jackie chan
kheb hem gekeken. was niet de saaiste film die ik heb gezien:D

avatar van kurWA
erg leuk film!
silence=death

Matige film, had er meer van verwacht.

2.5 *

avatar van Bubblez
Superleuke film, vrolijk, fris en dramatisch tegelijk. Me like

avatar van Ejerika
Ik was verliefd op het decor en de muziek uit deze film was super.

3 glanzende sterren.

Uitbundige film, een luchtige grappige komedie, stereotype Italiaans milieu.

avatar van kevinneke
Deze film is echt lachen, gieren, brullen.
De manier waarop de acteurs hun rol spelen is hilarisch.
Het is een grappige film over een niet grappig onderwerp.
Of de film realistisch is is een ander verhaal.
Maar het heeft mij de volle negentig minuten bezig gehouden.
Een echte aanrader als je van romantische komedies houdt!
Vier sterren zeker verdiend.

Zeer vermakelijke melodramatische komediel de over-acting en typetjes zijn als de kleren van een innemend verhaal.