• 10.548 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Tay Garnett

Met onder meer: Marlene Dietrich, John Wayne en Albert Dekker

Gesproken taal: Engels

Plot Seven Sinners

"She's Dynamite... Tearing Through A Lawless Pacific Paradise!"

Bijou Blanche (Dietrich) een bar-zangeres wordt verliefd op een marine-officier (Wayne), die een braaf meisje van haar wil maken.

logo tmdbimage

avatar van Dutchfan

Dutchfan

Dietrich is goed,maar ik vond dit een van haar mindere films.

De Amerikaanse marine speelt een hoofdrol in deze film...wat een bekrompen mensen,zeg!

De manier waarop zangers Dietrich wordt behandeld als ze gaat zingen op het schip,is zelfs beledigend te noemen.

Billy Gilbert als de zenuwachtige restaurant-eigenaar vond ik grappig!

avatar van mrklm

mrklm

Een jaar na haar verrassende comeback in Destry Rides Again, speelt La Marlène een vrijwel identieke rol als barzangers Bijou. Deze keer is Dietrich niet omringd door cowboys maar door matrozen en John Wayne mag zich deze keer door haar laten inpalmen. Dietrich zingt standards als "I Can't Give You Anything But Love" en natuurlijk "The Man's In The Navy" er er zijn de nodige knokpartijen waarbij Broderick Crawford zich mag uitleven als de plaatselijke Jerommeke. Oscar Homolka is uitstekend als de dienstdoende schurk en de vlotte regie van Tay Garnett en de chemie tussen Dietrich en Wayne doen de rest. Waarom het wiel opnieuw uitvinden als je een gouden formule succesvol weet te recyclen?

avatar van PeterPaul

PeterPaul

Who the hell is Albert Dekker?