Vivacious Lady (1938)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door George Stevens
met James Stewart, Ginger Rogers en Charles Coburn

De keurige universiteitsprofessor Peter Morgan verstoort het optreden van artieste Francey in de nachtclub. Ze gaan een avond uit en de volgende dag zijn ze getrouwd en op weg naar zijn ouders. Vader is de strenge, correcte directeur van de universiteit waar hij lesgeeft en moeder heeft een zwak hart, waardoor Peter moeilijkheden heeft het nieuws van zijn huwelijk te verkondigen.

Alle respect voor Ginger Rogers maar het is veruit James Stewart die de show steelt in een komedie die erg plezierig en vlot verloopt met prima, gevatte dialogen.

Zonde van de topbezetting, die in deze film met zo’n matig verhaaltje te maken krijgt, dat zij daar niet veel van kunnen maken. Het resultaat is een tegenvallende, rustig voortkabbelende screwball comedy met nauwelijks hoogtepunten. De leukste scène is nog het slaan met de deuren waarmee James Stewart het opklapbed naar beneden hoopt te krijgen. Hij en Ginger Rogers zijn aardig bezig, maar het materiaal, dat de finesse van een Preston Sturgess of Billy Wilder mist, laat hen flink in de kou staan.