• 11.513 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Joshua Butler

Met onder meer: Gina Ravera, Greg Serano en Mary Mara

Gesproken taal: Engels

Plot Saint Sinner

"To save the past, we must change the future."

In 1815 bevrijdt Tomas Alcala, een monnik, per ongeluk de twee vrouwelijke demonen Munkar en Nakir. Zij reizen met spoed naar de 21ste eeuw. Tomas is door God verkozen om door de tijd te reizen en de verwoestingen van de demonen tot een halt te brengen.

MaTtIeBoY

Klinkt erg ingewikkeld!

stinissen (crew films & series)

Naar een roman van Clive Barker.

Justice4All

Nou, ik denk dat roman van Clive Barker beter is. Film is gewoon NULLLL!!!

avatar van Sjaako

Sjaako

Tsja, wel een tegenvaller voor een film waar Clive Barker zo duidelijk zijn naam aan verbonden heeft. Het is wel een verhaal met typische Barker kenmerken bizarre sex, demonen en weirde creaturen , dus voor de fan wel te behappen, maar voor het algemene publiek is het niks. Maar ja, het is dan ook "maar een TV-Film".

Jammer.

Uit welk boek komt dit verhaal eigenlijk? Het komt mij niet direkt bekend voor...

avatar van SSeagal

SSeagal

Cliche is het verhaal, al zovaak verteld. De film wordt nergens eng en dat het verhaal ook nergens boeit schroeft de sterren enkel maar omlaag. Enig pluspunt zijn de lekkere ranzige scene's, voor de liefhebber een keertje geinig om te zien, meer ook niet. **

Sjaako schreef:

Ik had ergens gelezen dat het van het boek "Book of Blood" kwam, maar kan me vergissen.

[edit] herstel ik had van Stinissen gelezen [/edit]

PS: voor degene die info wilt hebben over Clive Barker.

avatar van Diesel

Diesel

Die man op de poster lijkt sprekend op Benjamin Bratt.

Wie is hij?

avatar van Diesel

Diesel

O

avatar van maurice74

maurice74

Je moet nooit een film op de hoes beoordelen, maar het ziet het toch allemaal een beetje erg goedkoop uit.

avatar van volrath

volrath

Vrij vermakelijke film ondanks het wat magere verhaaltje. Wel gelukkig veel rariteiten en gore. Doet enigszins denken aan de Hellraiser reeks.

avatar van Fangs

Fangs (crew films)

Stelt niet veel voor, deze goedkope Clive Barker-verfilming, maar bevat wel een goede dosis gore en weet redelijke te boeien. Spanning, logica en een degelijk verhaal ontbreken echter. > 2.5*

avatar van Sjaako

Sjaako

Justice4All schreef:

[edit] herstel ik had van Stinissen gelezen [/edit]

PS: voor degene die info wilt hebben over Clive Barker.

Ben er inmiddels achter dat de film gebaseerd is op Barker's eigen comic met dezelfde naam.

Dat maakt 'em er helaas niet beter op...

avatar van Blarown

Blarown

zoiezo zulk soort film krijgen van mij al zware minpunten,

acteerwerk slecht en een zeer slecht verhaal...

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Als deze film gebaseerd is op een boek van Clive Barker, dan vind ik dat jammer.

De man levert in mijn ogen meestal goede boeken in dit genre af en dan vind ik dat een regiseur daar wel wat neer moet zetten.

En dat is volgens mij niet geheel gebeurd. Had allemaal beter gekund.

Maar ja, wie ben ik om kritiek te leveren? De film is niet slecht maar ook niet goed.

Tijdens het kijken krommen de tenen nu en dan van de slechte speelwijze van sommige acteurs.

Ach, je kijkt eenmaal en dan gaat hij retour of terug in de kast.

Woensdagavondfilm.

avatar van Boeikens

Boeikens

Clive Barker staat meestal wel garant voor goede horror, en film over zijn horrorverhalen daartegen zeker niet, zoals deze prent wel degelijk aantoont.

Al had de film wel potentieel, de uitwerking ervan is miserabel.

Traag, geen sfeer noch spanning, bloedarme gore met slechte FX, gewoon saai dus.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Ergens snap ik de teleurstelling als er een naam als Clive Barker aan de film hangt en het resultaat is dan niet zoals men doorgaans gewend is van dit soort projecten. Anderzijds is het een bovengemiddelde horrorflick uit die periode, waarin enkele freaky Barker-schepsels toch wel indruk maken. Het heeft die typische droge, digitale begin 2000 TV-look, waar geen enkele smaak aan zit, maar weet wel erg makkelijk te vermaken met een nogal ridicuul plotje. Eigenlijk typerend voor dit soort TV-films (SyFy in dit geval) en dat brengt verschillende restricties met zich mee. Gemiste kans, maar gezien de 'omstandigheden' en de lage verwachtingen, was dit echt zo gek nog niet.

avatar van Noodless

Noodless

Een horrorverhaaltje van Clive Barker. Niet echt geweldig, maar toch aardig voor zijn genre.

Uitwerking is wat aan de matige kant. Niet echt spannend en sfeerloos. 6/10

avatar van joolstein

joolstein

"Your satisfaction is guaranteed!"

De volledige titel van deze film luidt; "Clive Barker Presents Saint Sinner" en is een horrortelevisiefilm voor Syfy (uit de tijd dat het nog Sci-Fi Channel heette) De titel is afkomstig van het door Barker gemaakte stripboek Saint Sinner uit 1993 uit de Razorline van Marvel Comics. Maar afgezien van de titel en dat Clive Barker uitvoerend producent was staat het geheel los van die stripserie.

Hier geen Philip Fetter, een man bezeten door zowel een demon als een engel. Maar in deze film reist een monnik van 1815 verder door de tijd naar het heden om op de twee succubi Munkar en Nakir te jagen met de dolk van St. Nicodemus. Zoals gezegd was dit bedoeld voor kabeluitzending, dus de film moet voldoen aan de tv-inhoudsnormen; wat betekent dat er geen naaktheid of expliciet geweld is.

Maar dat gezegd hebbende, de film is wel verrassend plakkerig en de twee Demon-dames zijn door hun eigenzinnige maniertjes soms behoorlijk sensueel. De film bevat dus best een aantal leuke momenten en een aantal eigenzinnige dingen. Kortom een toffe bovengemiddelde Tv-productie met weinig middelen, zeker geen meesterwerk, maar wel degelijk entertainment.