ad

Genre: Komedie / Familie

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Anna van der Heide

Met onder meer: Jeroen Spitzenberger en Georgina Verbaan

IMDb beoordeling: 6,3 (293)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 28 juli 2016

Over Meester Kikker

Een gewone klas, gewone kinderen en een gewone meester. Of toch niet? Het leven van de kinderen uit de klas van Meester Frans staat op zijn kop als blijkt dat de meester soms in een kikker verandert. Sita is zo dol op haar meester Frans dat ze hem kost wat kost wil beschermen in de gevaarlijke dierenwereld.

image

Meester Kikker wordt in juli 2016 in de Nederlandse bioscopen verwacht.

Gebaseerd op het gelijknamige boek van Paul van Loon.

avatar van JohnWilliams

JohnWilliams

Lijkt mij een leuke kinderfilm, het boek is leuk geschreven door Paul van Loon.

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2035 stemmen

Ik heb echt goede herinneringen aan die boekjes van Paul van Loon. Behoorlijk wat titels van verslonden, al had ik volgens mij wel wat moeite met de reeks die iedereen altijd het meest scheen te waarderen: De Griezelbus. Dolfje Weerwolfje was met gemak altijd mijn favoriet, maar ook deze Meester Kikker vond ik geweldig. Dat het maar een waardige verfilming mag worden.

avatar van predator

predator

Leuke film met goede special effects. Jeroen Spitzenberger doet het geweldig!

Zeer slechte acteerprestaties...Spitzenberger kan vele beter! Niveau van de film ligt laag, verhaal zit niet goed in elkaar, ...

avatar van tattoobob

tattoobob

Leuke feelgood movie voor de kids....ik vond hem zelf ook wel geinig.

Spitzenberger is speelt best leuk als zachtaardige Meester Kikker.

De rest van de cast doet het ook prima...Verbaan doet het ook altijd wel leuk in dit soort films.

Prima vermaak voor een middagje bios met de kids.

avatar van lezertje

lezertje

Leuke kinderfilm, als je het belachelijke verhaaltje op de koop toe neemt. En het geheime leven van meester Stork laat zich snel raden.

avatar van Filmfan3

Filmfan3

Leuke film voor kinderen, voor volwassenen iets minder.

avatar van teigertje

teigertje

Als Nederlandse kinder film met leeftijd advies van 6 jaar.

Kan gerust gezegd worden dat dit een uitmuntende kinder film is.

geweldig geacteerd door de hoofdrol spelers met name Jeroen Spitzenberger.

Een echte feel good film voor het hele gezin.

Genieten vol gezelligheid en een heel leuk verhaal waar je een goed gevoel aan overhoud.

Boven verwachting heel erg leuk !

Daarom verdient deze film de volle 5 sterren in zijn genre.

avatar van coumi

coumi

Vraag me niet waarom een volwassen man die ze goed op een rij heeft een film over een leraar die zo nu en dan in een kikker veranderd leuk vind, maar ik vond hem dus echt leuk. Kreeg zelf net geen kikker in de keel hiervan, maar raad deze film aan voor jong en oud. Waar de oogst in 2016 aangaande de Nederlandse film voor een volwassen publiek zeer mager was, zitten we in dit kikkerlandje wat betreft aansprekende kinderfilms echt aan de goede kant van de score. Meester Kikker is lekker vlot amusement, een idioot maar origineel verhaal met een enthousiaste groep acteurs. De twee kinderen in de hoofdrol zijn uitstekend gecast, en ook Spitzenberger zet een bijna onmogelijke maar sterke rol neer. Jeroen is hier geen koude kikker maar een mens van vlees en bloed en heeft daardoor een absolute meerwaarde bij het welslagen van dit project.

avatar van bjerik76

bjerik76

bjarni2002jonck schreef:

maar je geeft de film wel 5 sterren ?

avatar van mjk87

mjk87

M'n Nederlandse zaterdagfilm op Netflix, deze stond nu vooraan. Best een lief en sympathiek filmpje en ik kan hier geen zware onvoldoende voor geven, maar ik ben duidelijk niet de doelgroep. Het is in ieder geval een film die ik niet kon geloven, en dan houdt het snel op. Ook zo'n typisch schoolhoofd dat heel streng is, dat ken ik inmiddels wel. De acteurs spelen met zichtbaar plezier en de kinderen irriteren zowaar niet, maar ondanks de geringe lengte zijn er genoeg momentjes dat de film wat gaat slepen en meer dan iets dat redelijk wegkijkt vanaf de luie bank is het voor mij dan ook niet. 2,0*.

avatar van Phantasm

Phantasm

Aardige film voor de jeugd.

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Wat een leuk en grappig filmpje. De bijrollen van Georgina en Bianca zijn superrrr! Ze spelen zo natuurlijk. De kinderen doen het ook erg goed. De Nederlandse natuur en cultuur komt ook mooi in beeld. Lekker droog en simpel en nuchter. Complimenten.

avatar van hel1

hel1

Erg leuke kinderfilm waar je ook als volwassene voor blijft zitten

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

Hier werd ik toch veel minder vrolijk van dan van de film die ik hiervoor zag: Mees Kees op Kamp. Jeroen Spitzenberger vind ik in ieder geval niet zo'n innemende leraar als Meester Kees. Het ziet er allemaal wat tuttig en hollandskneuterig uit. Dierenactiviste/schrijfster Georgina Verbaan doet natuurlijk weer iets met dieren.