Uncle Sam (1997)

Horror

geregisseerd door William Lustig
met Leslie Neale, Isaac Hayes en Bo Hopkins

Sam Harper, een veteraan van Operation Desert Storm, herrijst nadat een aantal tieners op zijn graf een Amerikaanse vlag hebben verbrand. Harper gaat op pad en besluit om alle onpatriotische bewoners van zijn geboortestadje te vermoorden.

avatar van sateck
Lang geleden wanneer ik deze heb gezien,,,maaar vond hem wel grappig

avatar van Dikkie Post
Fantastische filmposter zeg!!
Lijkt me ook eigenlijk een hele grappige film om te zien!!

DThuis
Weet iemand waar deze te koop is voor een goede prijs? Ik hou persoonlijk niet zo van Ebay en Amazon, dus liever een gewone winkel.

avatar van Friday the 13 th
Nog nergens zien liggen DThuis. Wil hem ook graag zien, dus verder zoeken zou ik zeggen.

avatar van horrorjp
Hij komt regelmatig op ebay Friday the 13 th wel R1 maar hij is zeker de moeite waard!

horrorjp schreef:

Thanks voor de reactie Horrorjp, maar ik denk niet dat mijn dvdspeler R1 dvd's kan afspelen . Erg jammer, maar ik zal hem wel ooit eens vinden denk ik.

avatar van Geraldinho
Vind deze film best wel ondergewaardeerd door het "grote publiek".Zou me verbazen als meer dan 1 op de 100 mensen deze film kent.Vond m echt zeer vermakelijk,afgezien van het amerikaanse vaderlandsgevoel waar deze film om draait.

avatar van Friday the 13 th
Mijn verwachtingen waren nihil voor deze film, zeker als ik moet afgaan op de (goedkope) poster. Maar gelukkig heb ik naar het moviemeter-publiek geluisterd, want de film was behoorlijk verfrissend.

Alhoewel de moorden pas na zo een 40 minuten starten, heb ik mij zeker niet verveeld. Uncle Sam is een horror met komische elementen, maar bevat zeker een creepy sfeertje en een erg beklemmende soundtrack. Het masker van uncle sam ziet er erg creepy uit en krijgt direct van mij de publieksprijs als origineelste moordenaar.

Ook enkele originele kills aanwezig zoals die met de steltloper en het vuurwerk.

Zéér aangenaam verrast !!

avatar van PEN15
Hemeltje lief, wat een slechte film. Het moet nog steeds een horrorfilm voorstellen en daarin faalt hij hopeloos.
Ik kan me niet voorstellen dat sommigen de woorden "ondergewaardeerd" en "komisch" in de mond durven te nemen, wat is er aan dit soort overdreven neppe buiten-beeld moorden, zag je dat overdreven slechte namaak hoofd?
Die Sam met vuur uit huis lokken en dan met een historische houwitzer weer naar binnen schieten zodat de hele zooi echt ontploft, nou LoL en gruweldegruwel.
Ik had 8 jaar geleden al op horrordvds gelezen dat ik hier mijn tengels niet aan moet branden en gelijk hadden ze. F minus, 0,5.

avatar van jordandejong
Vrij matige maar af en toe leuke/grappige horrorfilm. Het acteerwerk was niet heel goed en zeker dat verwijfde jochie kon ik niet uitstaan. Dan de killer. Die was wel erg goed. Zijn uncle sam masker zag er best creepy uit maar ook zijn lijken gezicht zag er niet verkeerd uit. De film heeft verder schaarse gore momenten, die ondanks dat soms nog wel leuk zijn maar zeker niet hoogstaand.

2,5* Leuk voor één keertje maar meer ook niet.

superhenkie
Een hele tijd geleden gezien. Ik kan me de details niet precies meer herinneren, maar de film is prima te doen. Geen topper maar zeker niet slecht.

3 sterren

Reinbo
Best geinig filmpje. Soort herhaling van Maniac Cop. Maar wel een lekker sfeertje, maar komt wat laat op gang. 3*

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Ludwigs laatste.

Uncle Sam is niet de film geworden die naadloos aansluit op het obscure ouvre van Jake La Motta’s neef: regisseur William Lustig. Het ontbeert namelijk dat gruizige sfeertje dat het pornoverleden van de filmmaker verraadt. Dat foute onderbuiksausje dat in combinatie met zelfspot en humor de Maniac Cop, waar deze film een beetje naar riekt, van een heuse serie voorzag.

Amerika’s beroemdste icoon is echter niet zo griezelig als een dolgedraaide agent die de donkere steegjes van New York afschuimt, in de hoop slachtvee te doen leegbloeden. Uncle Sam voelt vooral als een slap aftreksel van de maniakale diender. Gelukkig biedt het laatste half uurtje, rijkelijk te laat, nog een beetje vermaak middels wat gemoord. Veel houdt het echter niet over.

Lustigs laatste is dus een weinig interessante afsluiter van een carrière die zo sterk begon met Maniac. Van die titel verschijnt overigens een remake, waar de regisseur zich gelukkig ook een beetje tegenaan bemoeit. In 2013 moet deze film verschijnen. Wie weet zet het hem aan om zelf toch nog eens iets te regisseren. Het kan niet veel minder worden dan Uncle Sam.

Doorsnee.

avatar van Boeikens
Vrij langzaam en veel te braaf.
Horror met een vooral komisch karakter.

ipman-99
"I Want You ... Dead." ... " !!!

Heerlijk geschift !!! Heerlijke Horrorfilm van William Lustig ("Maniac" - 1980) met komische
insteekjes/invloeden ! De sfeer en soundtrack zijn alweer geweldig !
De kills die vooral in het 2-de helft van de film uitpakken zijn heel fraai in elkaar gestoken !
Een killer met een masker heeft altijd iets speciaals ..., en ik vindt het masker
bijzonder fraai en dreigend !
Kortom : Heerlijke creepy 'komische' horrorfilm ... en tevens de laatste van de hand van William Lustig !