Ruby Gentry (1952)

geregisseerd door King Vidor
met Jennifer Jones, Charlton Heston en Karl Malden

Een bijzondere vrouw uit een eenvoudige vissersfamilie, heeft een knipperlicht-relatie met een man uit een welgestelde familie. Haar vrijmoedige en eerlijke gedrag wekt zowel bewondering als wantrouwen in de gemeenschap. Haar liefdesleven neemt echter na een teleurstelling en een huwelijk een onverwachte wending.

avatar van NarcissusBladsp.
Dvd "goedkoopje"....De film raffelt het verhaal in een verbazingwekkend hoog tempo af. Hélaas gaat dit tenkoste van de geloofwaardigheid van de personages die in schetsmatigheid en oppervlakkigheid blijven steken. Er had meer in deze film gezeten als Vidor de tijd (genomen) had. Toch is het nuttig deze film gezien te hebben: het geeft een bepaald tijdsbeeld weer, maar ook voor de contrast........nu weet je weer waarom andere films zoveel beter zijn. Hoewel ik blijf benieuwd naar de "The crowd".