Wake of Death (2004)

Verenigd Koninkrijk / Duitsland / Frankrijk / Zuid-Afrika
Actie / Avontuur

geregisseerd door Philippe Martinez
met Jean-Claude Van Damme, Valerie Tian en Tony Schiena

Ben Archer is een ex-politieagent die de gruwelijke moord op zijn vrouw wil wreken door in zijn eentje de strijd aan te gaan met een machtige Chinese bende. Tijdens zijn wraakoefening ontfermt Ben zich over een klein meisje dat de geadopteerde dochter van de Chinese bendeleider blijkt te zijn.

vOnd deze film echt gOed ik meen het. Goeie actie
met goeie gevechten Van Damme Blijft gewoon goed.
wil deze zeker nog 1 keer zien deze was echt tOp!
MAAR Jean Claude Is Back met The Shepherd 2008!:D

avatar van Corcicus
Ik heb gemengde gevoelens bij deze film.

Vandamme films kennen steeds dezelfde opbouw. Het eerste kwartier wordt er vanuit verschillende camerastandpunten duidelijk gemaakt dat de man in kwestie erg veel van zijn gezin houdt. Dan is er de chute of volta waarbij zijn gezin wordt afgeslacht en dat geeft ons de nodige adrenaline om de bloedige wrake van de huisvader met de mantel der liefde te bedekken. Ook deze film kende die opbouw, echter het eerste, melige gedeelte duurde een héél uur. De volta bestond uit een Saw-achtige martelscène en in Marseille zien ze mij nooit. De beperkte actiescènes in de film, vooral tegen het einde dan konden mij echter wel bekoren.

avatar van steventje
Geen al te slechte film van Vandamme, spijtig dat er zo weinig buitenshots gemaakt zijn met uitzondering van de nachtelijke camerashots.
Ik vind dat we hier een zeer emotionele Vandamme te zien krijgen wat zeker een pluspunt is.
Hoort zeker thuis in mijn top 5 Vandamme films.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Wat persoonlijk gedoe verwijderd.

avatar van PersianKill
Wat een GE-WEL-DIG goeie film!!!
Van Damme blijft mn Favoriet. Dikke 4

Duckish Diver
Wat een afschuwelijke film.
De acteerprestaties zijn vreselijk, de 'dramatische' momenten eerder lachwekkend en de montage irritant. Dit wist ik al lang voordat ik de film ging kijken, maar ik had even zin in een hersenloze actiefilm. De actie was dan wel weer redelijk, maar ook niets meer.
Sowieso kon ik ook de personages niet uitstaan, en zeker Van Damme niet, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Maar ach, als je je hersenen uit zet en niet let op de acteerprestaties en de neppe dramatiek is hij best te kijken.
Toch maar 2* dan.

avatar van tommykonijn
Deze Film vond ik helaas helmeaal niet Geweldig, Ik vond inderdaad de acteerprestaties niet helemaal Geweldig en het Verhaal : Mwah ... Matigjes kortom : Wel Vermakelijk maar niet altijd even Goed.

film master
waarom moets ik nou naar deze film kijken, zonde van mijn tijd.

shadowmaster100
not this time baby

avatar van Lennert
Zonder gekheid zou ik toch durven zeggen dat dit Jean-Claude van Damme's beste film tot nu toe is (let wel: beste, niet leukste). Het acteerwerk van de beste man zal altijd wel onderwerp van veel hoon zijn (wat wil je met zo'n accent), maar hij heeft met de jaren in ieder geval wel wat geleerd. Zijn emoties lijken wat overdramatisch, maar komen toch ook eerlijk en oprecht over (helemaal het moment dat hij zijn vrouw vindt). De actie is niet zoveel aanwezig als in zijn vroegere films, maar is wel veel bruter en explicieter in beeld gebracht. Daarnaast is het een verademing van Damme eens in een film te zien die niet de hele tijd geplaagd wordt met matige humor (die natuurlijk ook te genieten kan zijn, maar soit, het kan ook wat uitgekauwd raken) en hierdoor juist een stuk serieuzer overkomt.

Ik ben zeer positief, hoewel ik eerlijk zal toegeven dat ik dit soort films op een minder serieuze manier beoordeel dan ik met, bijvoorbeeld, politieke thrillers zou doen. Wake Of Death is in mijn optiek een geslaagde, kille actiefilm van een acteur die aangeeft dat hij zeker nog niet afgeschreven hoeft te worden.

avatar van Seifer
Jean-Claude Van Damme films zijn tenminste te pruimen dat kun je van de films waar Steven Seagal in speelt niet zeggen.

avatar van valerio2003
Ik vond dit wel een aardige film van Jean Claude en met zijn emotie is niks mis.Hij deed dat heel goed.

avatar van FunkStarr
Matige film met van Damme.
Hij ziet er werkelijk niet uit en het lijkt er toch sterk op dat hij zijn beste tijd allang gehad heeft en zich beter op iets anders kan gaan richten.
In sommige scenes was het gewoon overduidelijk te zien dat van Damme aan de coke heeft gezeten en geen schim meer van zichzelf is.
De film zelf is ook nog eens zeer matig.

avatar van Marintje
Gewoon een normale actie film!

Leuke Aktiefilm!

wat nou slecht geacteerd? vond het prima hoor!

Leuke gevechten, schietpartijen en explosies!

4.0

Ik vond het wel een goede film maar te langdradig in het begin. Toch voldoende actie en zoals altijd een schitterende Van Damme!!
Had niet gedacht hem ooit zo emotioneel in een film te zien spelen.

Een mooi 4*

avatar van niethie
Vond dit in de tijd ook best een verrasend filmpje, in ieder geval beter als Van Damme zijn laatste paar films. Film heeft een aparte flitsende montage en is bij momenten erg hard, iets dat de film absoluut ten goede komt. Het blijft echter een standaard wraak filmpje die ondanks dat het wel lekker wegkijkt verder niet bepaald bijzonder is.

2,5 sterren

avatar van nacbreda076
PersianKill schreef:
Wat een GE-WEL-DIG goeie film!!!
Van Damme blijft mn Favoriet. Dikke 4

Helemaal mee eens !

avatar van Movie Jim
Redelijke film de actie was wel leuk. alleen al dat emotionele gedoe vond ik vreselijk. Jean-Claude van Damme is dan ook een van mijn lievelingsacteurs.

Wat een akelig slecht opgenomen film.
Een van de slechtste ooit.
Trillende beelden, slow motion, beelden zonder geluid en af en toe in negatief beeld, kan het erger?
Samen met Running scared en man on fire toch mijn 3 slechtste films ooit qua opnames en beelden.

avatar van Kr!kke
Redelijke actiefilm met lekker veel actie op die 86 minuten...niet te veel gelul, gewoon knokken en schieten maar !

avatar van Lui
Lui (crew)
Heerlijke martelscene die mij aan Hostel deed denken.

avatar van Spetie
Wake of Death is een film, die vol staat van de af en toe zeer harde actie, maar waar verder eigenlijk nauwelijks enig verhaal in te ontdekken valt. De actie is keihard en het zijn vaak hele duistere scènes, waarin niet altijd alles even duidelijk is. De gevechten zijn aardig, maar er zijn talloze films waarin de gevechten beter en spannender zijn. ook wordt alles maar matig tot slecht in beeld gebracht Ook het acteren is niet echt bijzonder, hoewel van Damme er als hij zo getekend is als in deze film wel de looks voor heeft. Kortom het is een dertien in een dozijn film, die nog enigszins onderhoudend is en misschien alleen voor de die hard fans geschikt, die door de slechte regie, camerawerk etc. heenkijken. Ik kon mijn ogen er echter niet voor sluiten!

avatar van Clubber Lang
Gert P schreef:

Dat van Man On Fire is een grapje zeker?

avatar van aburex
Aardige Van Damme-film met veel actie en geweld. Toch één van de betere films van hem. Spijtig van het einde dat veel opn laat.
Krijgt nu maar 3,5* had hem anders 4* gegeven

avatar van AjaxRulezzz
Mooie actie-film, met redelijke acteerprestaties. Leuk om naar te kijken.

avatar van The Almighty
Goede actiefilm met goede actie. Leuk om naar te kijken, niet meer niet minder.

avatar van jipt
Leuke knalfilm voor in de auto. Zit een erg goede martelscène in. Voor de rest een beetje magertjes en de zoveelste film waar weer op de Triads wordt gejaagd. Laat die spleetogen nou eens met rust.

2* voor Van Damme

avatar van Q Jones
Wake of Death, na herziening was ik toch eigenlijk wel verbijsterd over de kwaliteit van deze film. Ik had hem al lang op dvd en hij stond op 3 sterren maar hij gaat nu toch echt naar de 4.

De film is niet echt een Van Damme film, maar desondanks heel erg goed. De dialogen zijn wonderbaarlijk goed voor een Van Damme film, en dan bedoel ik ook echt goed en niet vermakelijk.

Het verlopen gezicht van JCVD door zijn drugs verleden brengt de film veel goeds bij, je ziet dat hij moe is en er geen zin meer in heeft. Als dan zijn vrouw word vermord zie je dat hij leeft met opgekropte gevoelens. Hij toont zijn emoties erg goed en dat moment dat hij huilde om zijn vrouw kwam ontzettend overtuigend over. Ook zie je dat hij speelt met een dubieus gevoel richting dat chineese meisje, want door haar is zijn vrouw vermoord.

Natuurlijk blijft het voor het grootste gedeelte een actie film, maar Van Damme laat duidelijk meer van zijn kunnen zien. de actie scene's zien er ook erg goed uit, beter dan in vele andere films zelfs.

Kortom een prima wraak film die wat meer heeft te bieden dan de standaard film.

vinden jullie deze poster ook beter laat het dan ff weten aub.