Wake of Death (2004)

Verenigd Koninkrijk / Duitsland / Frankrijk / Zuid-Afrika
Actie / Avontuur

geregisseerd door Philippe Martinez
met Jean-Claude Van Damme, Valerie Tian en Tony Schiena

Ben Archer is een ex-politieagent die de gruwelijke moord op zijn vrouw wil wreken door in zijn eentje de strijd aan te gaan met een machtige Chinese bende. Tijdens zijn wraakoefening ontfermt Ben zich over een klein meisje dat de geadopteerde dochter van de Chinese bendeleider blijkt te zijn.

avatar van SSeagal
ben benieuwd, van damme waardeer ik ook wel

damon
Ringo Lam heeft ontslag genomen als regisseur........een goed teken?

damon
....en check de officiële site http://www.wakeofdeath.com/

avatar van Quentin
Ziet er best ok uit .....

donnie B.
trailer en site zien er goed uit. betekent dit dat er eindelijk weer eens een goede actiefilm met Van Damme komt?? In de herfst van 2004 in de VS in de bios. Dus zal nog wel ff duren voordat ie hier in de videotheek ligt.... (bioscoop zal wel overgeslagen worden)

avatar van sn@ke
Weer het bekende wraakverhaaltje. Raar dat Ringo Lam ontslag nam , hij werkte toch al meerdere keren goed samen met Van Damme. Maar ziet er best ok uit met de slowmotion-gunfights en zo te zien is Van Damme weer in topvorm, al kan hij niet acteren. Zijn films zijn steeds wel vermakelijk.

avatar van Captain Pervert
Met zijn vorige films In Hell (clichématig maar verder goed geacteerd), en in mindere mate Replicant, verraste Van Damme me op een positieve manier. Zijn loopbaan lijkt van een paar jaar bagger weer naar acceptabel niveau te gaan (Bloodsport, Timecop).

De engelse plotsummary van deze film deed mij begin dit jaar al watertanden:

"After his wife is brutally murdered, an ex-cop wages war against the Chinese triads."

We hebben wraak, Van Damme, een verleden als agent, en Chinese gangsters die het gaan ontgelden. Ik kan bijna niet wachten.

zojuist de film gezien, maar viel helaas tegen, zijn films niet meer zoals ik gewend ben van vroeger jammer

Eindelijk weer eens een goede film van JcvD.

Een film met een goed verhaal van JcvD. Goeie aktie, komt wat traag opgang. Maar zeker een van de betere van JcvD.

lijkt me een goede film.is ook al een tijd geleden dat er een goede films van hem is uitgebracht

avatar van Captain Pervert
"Wake of Death" heeft een matig script, maar deze aaneenrijging van wraakfilm-clichés wordt op een zodanig stijlvolle manier gefilmd dat ik zeer aangenaam verrast werd. Dus Martinez, respect. Jean-Claude van Damme zet een voor zijn doen ongekend goede acteerprestatie neer. De rest van de cast gaat wel. Het geheel wordt muzikaal omkleed met een best goede score.

Een paar puntjes van kritiek: dat Fransosenduo houdt er maar rare praktijken op na. Ik kon niet echt sympathie voor hen opbrengen (met die boor enzo), en ik was er dan ook niet rouwig om toen die twee kerels omgelegd werden.
Ook heeft Van Damme in deze film een verleden in Marseille, maar ik vraag me af waarom hij dan Ben Archer heet en niet *kuch* oh, volgens het woordenboek is "archer" ook het Franse woord voor boogschutter.
Nou ja. En Van Damme is meer bezig met schieten dan knokken, en dat is toch ook wel jammer.

Verder heeft Van Damme (die een tijd lang niet vies was van alcohol en verdovende middelen) een erg rauwe kop gekregen, hij kan onderhand beter als badguy gecast worden denk ik

De film is 3 sterren waard, maar omdat het een zeer positieve wending is in de carrière van Jan Kloot geef ik er 4 voor.

Ga zo door, muscles!

donnie B.
Vond het ook wel een ok actiefilmpje. Helaas weer weinig martial-arts van de heer Van Damme, maar dat schijnt helemaal recht getrokken te worden in zijn aankomende 'Kumite'.
En zoals captain pervert al zei, en ik al eerder vermeldde bij een Van Damme film, is het niet eens zo'n gek idee als hij eens een keer in een wat grotere film genoegen neemt met een goede bijrol als de 'badguy'. Dat zal zijn carriere zeer zeker een positieve impuls geven!

Ja inderdaad!

Van Damme als badguy. En dan Christopher Lambert, Steven Seagal en Eric Roberts als de goodguys (dat is pas een league of extraordinary gentlemen!).

Die vier heren moeten wat funds samenschrapen en die film marketen als een gek. Maar ja, ondernemersgeest is vaak ver te zoeken bij B-acteurs

donnie B.
He, het grootste gedeelte vd acteurs is B-acteur, maar een klein gedeelte is A-listed. Maar onder die B-acteurs bevinden zich een groot aantal zeer goede acteurs! (zoals bijvoorbeeld Eric Roberts).

Hoe beter Van Damme begint te acteren... hoe slechter zijn films. Ik begrijp niet waarom hij niet gewoon doet waar hij goed in is. Hij is goed in het maken van simpele knokfilms (Bloodsport, Wrong Bet en Kickboxer) Dus doe dat dan gewoon, want hij zal nooit goed genoeg kunnen acteren om serieus genomen te worden als acteur.

Wow. Bijzonder sterk. Had ik echt niet verwacht.

vondt het een leuke en goede film lekker ff relaxen

Zeker een van de betere films van JCVD, wat betreft acteer prestaties.
Het verhaal leek me in het begin lijken op A Man Apart, toch zit hier een heel ander in mijn ogen veel hardere vorm van geweld.
Al met al ik heb me absoluut niet verveeld, sommige momenten waren zeer heftig.

avatar van SSeagal
Was aardig verbaasd over het feit dat van damme best nog een redelijk goede acteerprestatie neerzette, en dat mag toch wel een verbetering genoemd worden. Pluspunten waren de muziek en de mooie drama/actie vermenging en overgangen en van damme zelf dus, ook het camerawerk was dik in orde. Minpunten waren dat er betrekkelijk weinig echt goede vechtscene's erin zaten en de film traag op gang komt en daarna maar af en toe een boost krijgt, naar mijn mening te weinig actie dus. Al met al een vermakelijke film weer eens met van damme en geen regelrechte bagger, maar ook net niet top genoeg om over de 3 sterren te komen. ***

Goede film

Wat een film
totaal niet wat je verwacht van JCvD 4*

grijzepelgrim
Een vrij redelijke film, een film voor zo eens tussendoor. Zitten grove stukken in die mij de kriebels bezorgde. Ik geef deze film 3 sterren

kvind wel een goede film, een van de betere(want na de replicant, dat ook al matig was tot derailed denk ik waren het redelijke flop films) enige irritante alleja beetje toch waren die twee fransen die bij die scene met de boor constant zaten te roepen en zo
maar toch een 4

van damme die acteert ik ben geschokeert ff heel serius het een goede film te kijken pluspunten goed camers werk en leuke verhaal lijn.
minpunten konden betere actie scenes gebruiken maar toch een echt film die onderhoud...........van damme blijf zo door gaan please een oude fan..mazzel

Van Damme lijkt inderdaad beter te acteren maar Wake of Dead is voor de rest een triest uitgevoerd hoopje B film cliche's dat het gewoon bijna fout is. De meesten zullen dan ook hun heil zoeken in de actiescenes.

De eerste 70 minuten bevat geen enkele noemenswaardige actiescene. Het laatste kwartier geeft ons een redelijke crossmotor achtervolging door een winkelcentrum en een matige auto achtervolging met aan het eind natuurlijk de benzinetruck die, u raad het al ontploft. De laatste 5 minuten krijgen we dan nog een aantal gevechten met onderdanen van de slechterik die meestal niet meer dan 4 moves bestrijken.

Normaal gesproken zou het nu enigzins goedkoop overkomen als de held in een groot gevecht met de aardsvijand zou belanden, maar na bijna 80 minuten van cinematische ellende was het mijn laatste grijntje hoop op nog enige vorm van entertainment. U raad het echter al, zelfs dat heeft deze film niet. Ik geef geen 0,5 want ik vind van Damme vooruit gegaan maar als je in zo'n vehicle als dit speelt is dat positieve effect nihil in het totaalbeeld. Niet in de mooie cover trappen bij de videotheek!

redelijke goeie film van JC niet verwacht.Zette een goede prestatie neer.

avatar van jex
jex
Saaaaiiie film met wat goed gefilmde actie scenes maar over het algemeen te dramatisch, dat neem je vooral niet serieus in een Van Damme film. Zijn vorige film was ook al te serieus met hetzelfde thema dacht ik, zijn vrouw werd dan ook vermoord.

was wel leuke film...