Wake of Death (2004)

Verenigd Koninkrijk / Duitsland / Frankrijk / Zuid-Afrika
Actie / Avontuur

geregisseerd door Philippe Martinez
met Jean-Claude Van Damme, Valerie Tian en Tony Schiena

Ben Archer is een ex-politieagent die de gruwelijke moord op zijn vrouw wil wreken door in zijn eentje de strijd aan te gaan met een machtige Chinese bende. Tijdens zijn wraakoefening ontfermt Ben zich over een klein meisje dat de geadopteerde dochter van de Chinese bendeleider blijkt te zijn.

avatar van otherfool
Zowaar redelijk stijlvolle film met een mooie triphopachtige openingsscene. Van Damme neemt geen gas terug en is zelf de baddest m*th*rf*ck*r van de film. In de 2e helft is het één grote herhalingsoefening maar hij heeft er veel mindere gemaakt.

2,5*.

avatar van Fangs
Fangs (crew)
Van Dammes beste film van de laatste jaren is een erg simpele wraakfilm met matig acteerwerk en een onbenullig verhaal. De actiescènes zijn dan weer dik in orde, Van Damme is gewoon cool en de film heeft een mooie look. De auto-achtervolging (die je in het begin van de film om de een of andere reden deels krijgt te zien) is door die look wel rommelig. Maar ondanks de mindere puntjes is 'Wake of Death' een zeer vermakelijke film, maar diepgang is ver te zoeken... > 3.5*

avatar van sinterklaas
Is deze niet meer in los van out of reach in nederland te krijgen???

kArIzMa_TuRk
was wel een vermakelijke film, zoals we gewend zijn van Van Damme. krijgt een goeie 3*

Net gezien.

Echt een superfilm was het niet. Het was wel een mooi wraakfilmpje met nogal wreede stukkendie drilboor.
En echt veel actie zat er niet in. Maar wel leuk om een keer te kijken.
Ook jammer dat Van Damme op het eind doodging

avatar van 606
een toffe actie wraakfilm met een leuke van damme en deze film is wel een van de betere films van hem.

3,5 ster

avatar van sinterklaas
Ik zit me nu te bedenken dat dit van damme's slechtste film is. Hij acteert echt beroerd in deze film.

Had hem eerst een 2,5 gegeven en toen een 1,5
Komt omdat ik hem toen nog maar 3 minuten geleden gezien heb. Voor de volgende keer weet ik het: eerst goed nadenken en dan stemmen.

Een 1 maar, hopelijk is Second In Comand beter.

avatar van Edie

Niet veel bijzonders, wel aardige actie... Simpel simpel verhaal, niet iets wat in je blijft hangen...

avatar van DiDa
Van Damme was voor het maken van Wake of Death verschrikkelijk diep weggezonken in het dtv genre. Niet alle films uit het dtv genre zijn slecht, maar de laatste die Van Damme ons gebracht had waren minder tot zeer slecht (Derailed). Van Damme was zo goed als afgeschreven. Maar toen kwam Wake of Death...

De makers van Wake of Death weten precies hoe ze een actiefilm met Jean-Claude Van Damme moeten maken. Weinig plot, veel actie en een wraakverhaal. Laten we eerlijk zijn: dit willen de fans gewoon zien. Maar ze krijgen er nog iets bij deze keer, want Van Damme laat hier zien dat hij meer kan dan alleen wat in het rond slaan en schoppen. Van Damme laat zien dat hij ook kan acteren. Van Damme kwam in deze film goed over als bad ass motherfucker. Weg is dat lieve gezichtje zoals we hem kennen uit zijn jaren 80 en 90 actiefilms. Naar mate Van Damme ouder is geworden heeft hij ook meer geleerd van het acteerwerk.

De plot van de film is zoals meestal bij actiefilms niet geweldig. Er zijn een aantal plotgaten waar je wel een vrachtwagen tussen kunt parkeren. Maar dit wordt ruimschoots gecompenseerd door een stoere van Damme en de vele keiharde actiescenes.

Vanaf dit moment is Van Damme weer leuke films gaan maken, waarbij de makers goed weten wat te doen met een actiefilm en de makers ook proberen er wat van te maken. Net zoals Van Damme. Hij blijft in vorm en doet echt moeite om een goede film uit de grond te trekken. Dan krijg je ook waardering Mr. Seagal..........
3 sterren...

neo (crew)
Schiet mij ineens weer die ene vreemde eend van een scene te binnen als de heren in een ''dilemma gesprek'' zitten. Daarin probeerde men dicht op hun huid te zitten, met intense close ups en veel gesprong in de montage tussen al die gezichten, alsof dit een heel diepgaand, fascinerend gesprek was. Wat een scene!

Een best vermakelijke film, Jean Claude Van Damme heeft na In Hell weer een goede aktiefilm afgeleverd, hij is weer goed op dreef en laten we hopen dat hij het zo houdt, heeft deze film trouwens niet in de bioscoop gespeeld?

I love Jean Claude van Damme. Alle films zijn van hem goed, ik heb ze bovendien ook allemaal!

Voorspelbare film verhaallijn is slecht en ook de cast mocht wel beter,spec effects waren redelijk.
Al met al een B film die een 2.5 krijgt van mij.

avatar van Slater
uhm, lol
Zelf viel deze film mij een beetje tegen, camera werk wel goed, maar mijn beeld was lelijk. Vage pixels etc.
Wel mooie bloed akties werden gebruikt, met name inderdaad die 2 ooms.
Verder is het gewoon leuk om Jean Claude Van Damme weer bezig te zien. 3*

prima film zag er goed uit ook met een paar leuke gevechten super

606 schreef:

3,5 ster

ik heb het ook verhoogd omdat het toch een zeer vermakelijke film is ik ga het nu kijken en ook of het de 4 sterren kan behouden.

avatar van 606
zeer spannend en zielig verhaal maar een hele goede film met soms harde en grappige stukken
ik vind nog steeds erg ondergewaardeerd.

4 sterren

avatar van P8rb
ik vind dit een van de slechtere films van van damme, op sommige momenten was het een beetje langdradig op het begin en de actie viel me ook een beetje tegen.
desondanks nog een redelijke film om te kijken.

avatar van Goodfella_90
Direct was mij duidelijk dat we bij deze Van Damme voor eens te maken hadden met een regisseur die er warempel nog een goede film van probeerde te maken ook, het mag echter amper een serieuze poging heten.

Martinez probeert het hier en daar nog enigszins sfeervol in beeld te brengen, maar faalt jammerlijk. Het camerawerk is veel te rommelig, de muziek is slecht gekozen, de dialogen zijn te infantiel voor woorden, het acteerwerk is zeer beroerd en het script stelt weer barweinig voor. Enig pluspuntje was de getekende kop van Van Damme, die zich op zijn oude dag eens goed leende voor een rol als deze.

Nee, als je dan toch een Van Damme gaat zien dan doe je dat voor de actie. Diezelfde actie was maar weinig aanwezig en wanneer hij dan toch voorkwam werd het maar weinig spectaculair in beeld gebracht. Martinez dacht van een Van Damme een prima film te maken, maar blijkt gewoon een regisseur van niets. Misschien is een andere baan een optie voor de beste man?

avatar van Killerbert
ik vind het een mooie film, erg spannend en een goed verhaal. erg mooie actie film voor een avondje TV kijken.
een goede film om te kijken

3,5 *

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Van damme acteerd in deze film best aardig!
Actie is leuk gedaan alleen soms een beetje onduidelijk gefilmt.
Verder was het einde wel aardig maar had wat spannender en uitgebreider gekunt.
Al met al redelijke goede actie film.
4 sterren.

avatar van russell
Goede spannende film met het te verwachtte resultaat van acteren van van Damme.
Het is wel weer zo'n standaard verhaal met vrouw vermoord en de dader zoeken maar toch is de film goed in elkaar gezet met spectaculaire stukjes.
een aanrader!!
3,5.

Mescaline schreef:
Van damme acteerd in deze film best aardig!
Actie is leuk gedaan alleen soms een beetje onduidelijk gefilmt.
Verder was het einde wel aardig maar had wat spannender en uitgebreider gekunt.
Al met al redelijke goede actie film.
4 sterren.

Djezes schrijf jij die fouten met opzet?

Leuke film, de betere Van Damme, en mooi gefilmd met momenten, niet volledig een film die eruit springt maar toch... hij heeft troeven, dat zeker! Leuke vrijdagavondfilm!

Goodfella_90 schreef:

Wat een verschrikkelijke kritiek geef jij zeg! Je wil hoog van de toren blazen zeker.
Goed acteerwerk van Van Damme, het hoeft niet altijd keiharde actie te zijn! Ik vind vele cameramomenten heel goed, en inderdaad Martinez probeert er een goede en doordachte actiefilm van te maken en daar slaagt hij alles in rekening gebracht WEL in!
als je kritiek geeft denk dan niet dat je God de vader bent die even een volledige film gaat degraderen!

Het is ZIJN MENING. Niets meer, niets minder.

Goodfella_90 schreef:
Direct was mij duidelijk dat we bij deze (...)Van Damme voor eens te maken hadden met een regisseur die er warempel nog een goede film van probeerde te maken ook, het in beeld gebracht. Martinez dacht van een Van Damme een prima film te maken, maar blijkt gewoon een regisseur van niets. Misschien is een andere baan een optie voor de beste man?

En oja, keb eens naar je stemgedrag gekeken en je top 10 en blijkbaar heb je een boon voor oude films. Mooi zo! Maar je stemt systematisch hoog voor oude en laag voor nieuwe films. Das wat gemakkelijk. Wees eens wat kritischer.

kappeuter schreef:
Het is ZIJN MENING. Niets meer, niets minder.

Oja?
Zie jij ergens: ik vind de muziek..., ik dacht dat de..., ....volgens mij... staan.
Nee he! Ik heb respect voor elke mening, ook de jouwe en ook de zijne maar een film degraderen tot schroot is gemakkelijk. En bovendien VIND IK dat zijn analyse op weinig trekt!

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Lenn schreef:

Oja?

Het feit dat er een naam aan de zijkant staat zegt genoeg. Ik vind.... voor elke zin is overbodig. Bovendien doe je het zelf ook niet.

En als je een film slecht vind mag je dat gewoon zeggen. Als je daar niet zo goed tegenkunt is deze site wellicht niet zo geschikt voor je.

Terug naar de film.

avatar van Ravenstein
Als ik een actiefilm ga kijken, dan wil ik ook actie zien. Geen arty farty-camerashots of gevoelige passages, neen, gewoon lekkere actiescenes en liefst zo heftig mogelijk.
De actiescenes die Wake Of Death bevat zijn goed, maar redelijk kort en tussen die actiescenes zit er iets te veel bullshit.
Nergens werd ik meegezogen in het verhaal (dat iets te veel onlogische momenten kent) of leefde ik echt mee en dat is nu iets dat nodig is als je een wraakfilm brengt.
Mooi in beeld gebracht, goeie muziek, maar actie, dat is wat ik wil van een actiefilm en op die honger bleef ik zitten met deze film...

Toch nog een krappe 3...

avatar van Epitaph