Wake of Death (2004)

Verenigd Koninkrijk / Duitsland / Frankrijk / Zuid-Afrika
Actie / Avontuur

geregisseerd door Philippe Martinez
met Jean-Claude Van Damme, Valerie Tian en Tony Schiena

Ben Archer is een ex-politieagent die de gruwelijke moord op zijn vrouw wil wreken door in zijn eentje de strijd aan te gaan met een machtige Chinese bende. Tijdens zijn wraakoefening ontfermt Ben zich over een klein meisje dat de geadopteerde dochter van de Chinese bendeleider blijkt te zijn.

avatar van zoutzak
goed werk van the muscles from bruxelles! met zn hele clic, heerlijk. 3,5*

avatar van Quentin
Harde, stylistisch en erg vermakelijke film. Begint erg sterk maar het laatste half uur is wat zwakker. VanDamme doet het meer dan aardig. 3.0*

avatar van PascaL
Weer een goede Van damme film
Na in Hell lijkt hij steeds beter te acteren

Nu maar hopen dat Kumite in de bios komt en hem weer op het goede spoor zet

avatar van dope
Eindelijk nog eens een redelijk goeie van Damme-film, was absoluut aangenaam verrast! 3,5*

Qua acteerprestatie is van Damme inderdaad vooruit gegaan maar de film zelf kan niet op tegen klassiekers als Bloodsport, Kickboxer en Wrong bet.

leuke actiefilm met een verrassend goeie van damme.
een beetje raar einde van de film wel.
***

grat
klasse film met redelijk goed verhaal en realistiese gevechten ik hoop dat de film kumite in de bios komt en van damme veder helpt 3,5

avatar van sn@ke
Van Damme is back , na een drank - en drugsverleden waagt hij zich aan een stijlvolle wraakfilm , waar z'n grauwe getekende kop zich perfect voor leent. Stijlvolle shots en belichting , stoere gangsters , coole actiescenes en moves , een leuk wraak-verhaal .... Kortom een actiefilmpje zoals hij moet zijn. Van Damme zet dan nog eens één van z'n betere rollen neer en levert erg degelijk acteerwerk af.

Aanrader voor de VD - fans maar ook voor de doorsnee filmfan.

Coole film, Van Damme is op de goede weg!

Waanzinnig goede Van Damme film, nu hoop ik dat second in Command de bioscopen haalt en Kumite weer in herproductie gaat....5 sterren

avatar van Purmerend
Ik heb niks tegen Van Damme, maar dit is toch 3x niks? Zo voorspelbaar, oke 1 leuke scene met dat boren. Maar meer dan 1,5* geef ik er niet voor.

grat
Purmerend schreef:

1,5 !!!
nou dat is wel erg laag. het kan zijn dat je de film wat minder vind maar 1,5

1,5 is nog te hoog!

1 * voor de moeite zeg.
Ik heb em nadat die chinezen begonnen te schieten in die vreettent waar die crimineel ze eigen dochter in zat maar uitgezet.
Wat een zootje clichees en voorspelbare scenes achter elkaar die meestal ook nog eens nergens op slaan.
Die vrijsnene in het begin had ook niks te maken met die hele film en als dat kind eindelijk der bek opentrekt in bed moet ze gaan slapen!?
praat ze eindelijk!
zonde van de tijd of je moet ook van soaps houden...

djelle
sn@ke schreef:
Helemaal waar! Hij moet zich zelfs niet schminken.

Aanrader voor de VD - fans maar ook voor de doorsnee filmfan.
Helemaal akkoord. Nu mocht er wel nog iets meer tempo en wat meer regelmaat ingezeten hebben, maar het is best alweer een vermakelijke actiefilmpje! Doe zo verder, Van Damme! 3,5*

100%VANDAMME schreef:

kijk je moet wel eerlijk zijn de verhaal is weer altijd hetzelfde een eenvoudige verhaal zoals altijd maar zo slecht vind ik hem niet dus ja een 2.5 is genoeg laterzzzzz

avatar van YuLaw16
Deze film had heel goed kunnen worden! De sfeer, het camerawerk en zelfs het acteerwerk waren zeer in orde. Maar het verhaaltje en sommige waren zo foking onrealistisch dat dit deze film in mijn ogen toch echt 1.5 punt heeft gekost. een 2.5/5

avatar van Gehenna
Deze van, van Damme is best goed te verteren.
Geen hoogstandje in het genre maar wel lekker..2.5*

avatar van patrick17
Vind deze van Damme wat tegen vallen maar Jean komt ook al op leeftyd,maar zat wel in fractie's mooie actie-scene's by.

3 ***

avatar van DiDa
Yes, eindelijk weer eens een film waar Van Damme goed mee voor de dag komt. Het verhaal is minder, maar dat is bij iedere actie-film. Dat maakt ook helemaal niet uit, want de film is onderhoudend, mooi gefilmd, actievol en Van Damme acteert in deze film echt niet zo slecht. Hij is zelfs best overtuigend als op wraakbeluste vader! Eindelijk weer eens actie zoals we van hem gewend zijn en niet van die slappe bagger als Derailed. Van Damme, ga zo door!!!

van damme heeft zijn comeback tog wel gemist, wake of death was zwak. zijn beste film was the replicant.

Drazenko
zijn beste film was the replicant.[/quote]

Niet mee eens. Ik vind Hard Target zijn beste film.
Volgens jou ja was zijn beste The Replicant

Helemaal geen slechte Van Damme film dit keer.
Standaardverhaaltje natuurlijk.
Van Damme boos, van Damme gaat rossen maar zowaar zit het allemaal wel gelikt inelkaar inclusief een aantal
smakelijke gevechtscenes.
Best te behaapen deze "Wake of Death"..

avatar van moviefreak#1
Dat ik dat nog mee mag maken, een Van Damme film met goede cinematografie en een mooie score

Aangenaam verrast door deze film, maar dan toch vooral op het stijlvolle vlak. 3*

jullie kraken z'n films echt af zoek het beste in de film niet het slechtste ik vind het een goede film punt.
3.5

avatar van metaledje
deze score verbaast mij, 2004 en een 3 hmmm dat heeft een van damme film lang niet meer gehad, toch maar even kijken dan

Lekker rauw sfeertje, prima vermaak. 3*

neo (crew)
Pijnlijke slechte montage zeg...

avatar van Mug
Mug
Zeer pijnlijk inderdaad, om maar te zwijgen over de slow motion scenes (zo'n 30% van de film), en het acteerwerk van Van Damme (krokodillentranen) en zijn zoontje (mijn god...). Ik kan natuurlijk nog het ridicule script meenemen en het feit dat een van de camera-mannen Parkinson had. Dramatisch.

avatar van metaledje
absoluut geen boeiende film, het enige wat ik leuk vond aan de film was die boorscene, geweldig hehe, ik schoot echt in de lach, verder dodelijk saai 2*

Hoevaak hebben we een dergelijk plot al gezien? De regisseur probeert er toch wat van de maken door een 'hippe' stijl te hanteren. Dit blijkt ook uit de montage, die echter eerder rommelig dan hip is bij de martelscene werkt het goed, de autoachtervolging was dan weer niet te volgen.
Van Damme zet misschien wel zijn beste rol ooit neer, al acteert hij desalniettemin matig; hij krijgt ook weinig ruimte door het totale gebrek aan diepgang bij de karakters.
Beter dan veel van zijn recente werk, desondanks matig.