Tower of Terror (1997)

Familie / Thriller

geregisseerd door D.J. MacHale
met Steve Guttenberg, Kirsten Dunst en Nia Peeples

Buzzy Crocker is een tabloidjournalist die opnieuw de overstap wil maken naar een kwaliteitskrant. Tijdens zijn zoektocht naar een geschikte story ondekt hij het bestaan van het beruchte Hollywood Hotel, waar in de jaren '30 vijf bekende kindsterretjes spoorloos verdwenen. Iedereen beweert dat het hotel bezeten is door geesten, en Crocker besluit om op onderzoek uit te gaan.

Lijkt meer op het affiche van de gelijknamige attractie.

avatar van bioscoopzaal
Dat heb je goed gezien, de film is namelijk gebaseerd op die attractie uit Disneyland/World ...

gebaseerd op de attractie???
Meestal is t andersom.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
De laatste jaren niet meer, Disney maakt regelmatig films gebaseerd op attracties (Country Bears, Pirates of the Carribbean)

avatar van sweetheidike
hallo,
ik verzamel alle films met kirsten dunst, heb ze bijna allemaal. Deze zoek ik nog:
Deeply (2000)
tower of terror (1997)
true heart (1997)
high strung (aka pissed off) (1991)
kan iemand mij helpen?
alvast bedankt, groeten

avatar van Gang_Star
Zoals eerder hier aangegeven, een film gebaseerd op de Disney attractie. En op die manier ben ik ook op deze film gestuit. Na een recent bezoek aan Disneyland, kwam ik dus achter het bestaan van de film. Helaas kon ik deze film nergens vinden, want door de vermakelijke attractie was ik wel heel erg benieuwd hiernaar. Gelukkig heb ik hem alsnog kunnen zien.

Allereerst heb ik al moeite om de film te omschrijven, is het een familiefilm, een thriller, of zit er juist een vleugje horror in? Volgens imdb is één van de subgenre's horror, dat is me in ieder geval duidelijk geworden dat dat niet voor deze film van toepassing is. Vermoedelijk is familie/mysterie het beste te omschrijven.

Duidelijk is dat het een brave film is. De hoofdrol wordt vertolkt door Steve 'Mahoney' Guttenberg, en hij speelt dat maar vrij saai. Ook de bijrollen van diverse acteurs zijn niet bijster boeiend.
De film is niet echt spannend, maar juist eerder langdradig. Een enkel moment probeert de regisseur het toch spannend te maken door een enkele thriller element erin te gooien. Door middel van spoken. Maar eigenlijk zijn deze personages gewoon normale 'vroegere' mensen die vast zitten door een noodlottige spreuk van de zus van dat kleine meisje, door jaloezie
Het komt uiteindelijk ook niet tot een verassing dat het uiteindelijk afloopt met een happy end en dat het mysterieuze ongeval met de lift wordt opgelost. .

Matig.