ad

Genre: Komedie / Western

Geregisseerd door: Paul Bogart

Met onder meer: James Garner, Louis Gossett Jr. en Susan Clark

Over Skin Game

"Would you buy a used slave from this man ?"

Vlak na de Amerikaanse Burgeroorlog verzinnen Quincy Drew en Jason O'Rourke een briljante oplichterstruc. De blanke Drew verkoopt de zwarte O'Rourke steeds opnieuw als slaaf, waarna hij hem weer bevrijdt.

image

avatar van filmhater

filmhater

Idee een beetje gejat van The Good, The Bad & The Ugly maar een onderhoudende film desalniettemin, met leuke interactie tussen Garner (charmant humoristisch zoals gewoonlijk) & Gossett.

avatar van Barfly

Barfly

Aardige komedie, soms wel een beetje melig. Door de telkens terugkerende woordenwisselingen tussen Garner/Gossett en Susan Clark blijft het geheel aangenaam kijken.

Edward Asner (meest bekend in de rol van Lou Grant uit de gelijknamige tv-serie) in een bijrol.

avatar van Biosguru

Biosguru

Raar maar waar, dit komt me minder gekunsteld over dan Django van Tarantino. Ik heb me er goed mee vermaakt. Gek eigenlijk dat dit onder de QT fanboys geen Cultfilm is. Is zeker inspiratie geweest.