Cool Runnings (1993)

Komedie / Sport

geregisseerd door Jon Turteltaub
met Leon, Doug E. Doug en John Candy

Vier Jamaicaanse atleten zijn vastbesloten om aan de Olympische Spelen mee te doen. Ze besluiten om het eerste Jamaicaanse bobsleeteam te vormen en roepen de hulp in van een aan lager wal geraakte ex-bobsleeër om hen te coachen. Dan begint hun moeilijke strijd om de wereld te bewijzen dat ze het serieus menen.

avatar van Jordy
Redelijke komedie. Verhaaltje is redelijk origineel, en er zitten een paar komische momenten in. 2 en een halve ster.

neo (crew)
''verhaaltje is redelijk origineel'' nou dat vind ik dus niet.voor deze film waren er al genoeg film met zo'n soort verhaal.

ach.. ik was ook 11 ofzo toen ik 'm zag

ohnee dat kan niet

BS
ik vond het een redelijke commedy maar in de film wordt een hele zware ondertoon aan het eind gelegd.Beetje disney-happy-end-achtig.
Bee tje jammer als je met een commedy begint maar best aardig. 3 sterren

Best leuk idee. Maar verder een beetje standaard komedie.

Best wel geinig. Heel lang geleden gezien trouwens.

Verhaal? Tja boeiend.. Ik heb gewoon erg veel gelachen, 3 sterren!

avatar van Ralfke
Slaat echt he-le-maal nergens op!

avatar van narva77
"Sanka, what you smoking?"

-"I'm not smoking"

"Sanka, are you dead?"

-"Yah man"

avatar van jester
Leuke film. Ik vind John Candy meestal wel leuk, zo ook hier.

toch wel een beetje flauw, vind ik ...

**' 2,5 op 5 **'

gimli f
because John Candy (R.I.P) always rules.

Maar dit verhaal: wat nou niet origineel; ik bedoel, het is zelfs waar gebeurd! Come on, een stel Jamaicanen op de Winterspelen te Calgary ik geloof in '88.

avatar van narva77
Niet origineel? Dit verhaal is idd waargebeurd!

Het mooiste moment vind ik toch als op het einde de Oost-Duitsers beginnen te applaudiseren voor onze helden, en daarna iedereen mee gaat doen.

Dan moet ik altijd een traantje wegpinken (snif)

gimli f
"Kiss my lucky egg!"

gimli f schreef:

Stoer gewoon.

Inderdaad Gimli! Hele leuke humorfilm en de chemie tussen Candy en de 'Jamaica' people is erg leuk en goed! 3,5*

- Sanka, you dead? Ya Man -
nix meer aan toevoegen

avatar van WB
WB
gimli f schreef:
Stoer gewoon.

John Candy was ook één van mijn favoriete acteurs jaren geleden! Was een goeie vent En errug grappig hoe Jamaicanen gaan bobsleeën in een badkuip enzo! Leuk uitgewerkt, maar geen topcomedy! Gewoon vermakelijk!
3 sterren

Toppertje, ik lag echt kapot als ik deze film elke keer weer zie. Hep hem al zo.n 15 x gezien

avatar van jedymaster
die john altijd een favo van mij geweest trouwens wat is zijn laatste film? is dat die cowboy film (weet de naam ff niet meer)

Hij blijft wel erg leuk deze film

jedymaster schreef:

Wagons East http://www.moviemeter.nl/?film=4214

3* voor deze wel aardige comedy!

Muldertje
wel leuk, alleen jammer van de sentimentele disney ondertoon...3*

avatar van catweasel
het is in het midden een beetje saai maar de rest is
echt cool

MWX
heb m gistteren nog weer eens gezien en deze film heeft echt charme.

Leuke en toffe komedie
Die een met zen lange haar ... ja man
Maar ergens klopt de film niet. Ze willen eerst atletiek doen, want die spelen zijn over 3 maanden. En dan gaan ze bobsleeen
Klopt ergens toch niet, toch?

Maar ja

** 1/2

avatar van John Doe
eerdekes schreef:

Klopt ergens toch niet, toch?
Je kan zelf al niet aanduiden waar het niet klopt. Rennen konden ze al, dat is nodig voor de belangrijke start met het bobsleeen, noteer ook dat ze aan bakracen deden. Deze combi geeft hun iets speciaals. Nee, geen plotholes in Cool Runnings. Natuurlijk is 3 maanden wel kort. Cool Runnings is zo goed in al z'n eenvoudigheid dat hij het maximale eruit haalt wat er te halen viel met dit materiaal en dat is 4 sterren.

avatar van jester
Bovendien worden de zomer- en winterspelen over het algemeen niet tegelijk gehouden .

Ja dat bedoel ik dus .
Salt lake city was in 2002.
En nu athene 2004
De film klopt ergens niet, toch?
bobslee = een categorie in de olympische winterspelen