Island in the Sun (1957)

geregisseerd door Robert Rossen
met James Mason, Joan Fontaine en Dorothy Dandridge

De Britse kolonie Santa Marta, West-Indië. Een interraciale verhouding veroorzaakt jaloezie en passie en beïnvloedt de regerende familie en de bewoners van het eiland, die zich voorbereiden op de plaatselijke verkiezingen.

Dit is het bewijs hoe een zwak scenario en onzinnige dialogen een film tot een karikatuur van zichzelf kunnen maken, in weerwil van een sterrencast. Dat erkende sterren als James Mason en Joan Fontaine overgehaald zijn om mee te werken aan dit gedrocht gaat mijn pet te boven. Met moeite 2* voor de mooie titelsong van Harry Belafonte en de fraaie beelden van Barbados en Grenada.