Up Periscope (1959)

Actie / Oorlog

geregisseerd door Gordon Douglas
met James Garner, Edmond O'Brien en Warren Oates

Ken Braden (James Garner) is een marine-luitenant die tijdens de Tweede Wereldoorlog een speciale opdracht krijgt. Hij wordt overgeplaatst naar een onderzeeër op weg naar een door de Japanners bezet eiland. Het is zijn missie om ongezien het eiland op te komen en daar geheime radiocodes te fotograferen.

Doorsnee oorlogs-avonturenfilm uit die periode met de klassieke ingrediënten als daar zijn wat romantiek, de onvermijdelijk strubbelingen onder bemanning en de meningsverschillen van de officieren, de ernst van het gevecht en het bewogen slot.
Geen meesterwerk, maar eigenlijk kan ik er geen slecht woord van zeggen.

Prima gemiddelde jaren 60 oorlogsfilm